background
Бібліотурне "Читаємо, навчаємо" завітало в Шполу

Познайомитися з духами природи та побувати на уроках Лісової школи, створеної уявою Всеволода Нестайка, пощастило шполянським читачам. Бібліотекарям же випала нагода перейняти досвід черкаських колег у проведенні атмосферних квестів, створенні онлайн-ігор, веденні профілів у соцмережах й актуалізації бібліотечних фондів для дітей. Черкаська обласна бібліотека для дітей успішно продовжила втілювати проєкт «Бібліотечне турне «Читаємо, навчаємо», завітавши цього разу до Шполянської міської бібліотеки КЗ «Центр культури і дозвілля». Поїздка стала можливою завдяки підтримці державної установи «Український інститут книги» і була здійснена за кошти державного бюджету України.

Бібліотечне турне, що ввійшло до десятки переможців конкурсу культурно-мистецьких проєктів, спрямованих на організацію і проведення заходів з промоції читання, набирає обертів. У розважально-ігрових заходах Черкаської обласної бібліотеки для дітей взяли участь понад 50 учнів 3, 4, 6, 7 класів Шполянського ліцею № 5, у навчальних – близько 30 бібліотекарів публічних і публічно-шкільних бібліотек Шполянської об’єднаної територіальної громади.

Літературною основою для гри, якою насолоджувалися менші читачі, є серія книг Всеволода Нестайка «Дивовижні пригоди в Лісовій школі». Шість команд, названих за іменами звірят-героїв цих книг, виконували різноманітні тематичні завдання. Наприклад, добирали кумедні синоніми до іншомовних слів, намагалися за картою зорієнтуватися в лісі, розшифровували мову лісових мешканців, спробували себе в ролі слідопитів. А наприкінці ще й виконали енергійну зарядку на уроці лісової фізкультури.

image001.jpg image002.jpg image003.jpg image004.jpg image005.jpg image006.jpg image007.jpg image008.jpg

Не менш весело минула академічна година для старших учасників квесту за мотивами книги Дари Корній «Чарівні істоти українського міфу. Духи природи». Гравцям довелося переодягатися, щоб заплутати блуда, задобрювати лісовика своєю повагою й ерудицією, знаходити потрібне ім’я серед багатьох схожих, аби заспокоїти душі потерчат, тощо. Кожен із 12 духів слов’янської міфології пропонував дітям якийсь виклик, і читачі на кожен відгукнулися гідно. Тож не дивно, що наприкінці дух осені винагородив читачів за старання.

Діти-учасники обох ігор, що входять до нашої літературно-ігрової програми «Синьо-жовті книжкові розваги», отримали на пам’ять яскраві листівки, присвячені читанню. Працівникам нашої бібліотеки вони віддячили щирим зацікавленням і готовністю виконувати всі ігрові завдання. Насправді, для нас це істинна винагорода й потужний заряд енергії, такої необхідної для подальших професійних звершень.

Не менш змістовною була й навчальна програма в бібліотекарів. На них чекали інформаційно насичені лекції й тренінги, присвячені розмаїттю соцмереж, особливостям промоції бібліотечної роботи в Інтернеті, правилам написання новинного тексту, технології створення ігор і квестів за книжковими бестселерами й дитячою літературною класикою. І, звісно, предметна розмова про особливості роботи з бібліотечними фондами.

Завершував навчальну програму майстер-клас із проведення літературної гри за «Дивовижними пригодами в Лісовій школі». Так шполянські бібліотекарі мали можливість особисто вивчити методику створення таких розваг і спробувати виконати деякі ігрові завдання. Сподіваємося, весь одержаний у такий спосіб досвід фахівці зможуть незабаром впровадити й у своїх книгозбірнях.   

 

image009.jpg image010.jpg image011.jpg image012.jpg image013.jpg image014.jpg image015.jpg image016.jpg image017.jpg image018.jpg image019.jpg image020.jpg