Сучасна людина щодня отримує такі ударні дози нових даних, які нашим пращурам і не снилися. А ми цих інформаційних хвиль навіть не помічаємо, не розуміємо до кінця, що будь-який ґаджет, ЗМІ, білборд і плакат намагаються нам щось повідомити й донести. У такій реальності кожна освічена й розумна людина, незалежно від віку та походження, має вміти фільтрувати інформацію, усвідомлювати її вплив на свої рішення, вчинки, всю картину світу. Тому такими значущими стають заходи на кшталт бібліотечного уроку «Медіаграмотність», який 17 березня провів для учнів 6-Б класу ЗОШ І – ІІІ ступенів № 12 відділ обслуговування учнів 5 – 9 класів.
Певно, що для різних категорій читачів і тема ця розкриватиметься по-різному. Дорослих, наприклад, важливо навчити критично ставитися до мас-медіа, відрізняти факти від суджень та пропаганди. А от дітлахам цілком достатньо зрозуміти технологію виникнення й ретрансляції меседжів, механізм передачі інформації й захотіти знати про них якнайбільше. Тож протягом заходу читачам розповіли коротку історію виникнення медіа. Від походження наскельних малюнків до перших друкованих вісників, від винайдення фотографії до шоку, який спричинила презентація рухомих зображень. У якості ілюстрації діти переглянули уривки з першого в історії людства кінофільму «Прибуття поїзду на вокзал Ла-Сьйота» та першої звукової стрічки «Співак джазу». Поговорили з відвідувачами також про винахід мальованих мультиків та комп’ютера.
Після теоретичних викладок надійшов час для практичних занять. Бібліотекар організувала за участю дітей кілька вправ. Скажімо, про народження пліток. Передаючи одне одному повідомлення за методикою «зіпсованого телефону», читачі побачили, наскільки викривляється початковий зміст меседжа, коли він попадає на вуста багатьом людям. Протягом другої вправи учасники заходу розбилися на пари й вдалися до образотворчого мистецтва: один читач описував те, що бачить на картці, інший намагався малювати описане зі слів колеги. Так діти переконалися, що наскільки б щирим не був оповідач, найбільш достовірну інформацію ми здобуваємо тільки дивлячись на подію власними очима. Наприкінці читачі закріпили здобуті знання за допомогою он-лайн гри «Медіазнайко», викладеної на сайті Академії української преси. Попрактикуватися в ній діти змогли на комп’ютерах Інтернет-центру нашої бібліотеки.