Для когось вірші й картини головного українського поета Тараса Григоровича Шевченка – давні знайомці й добрі друзі. Дехто вперше відкриває для себе світ його творчості. А хтось тільки вчиться розуміти його шедеври й глибоке значення його долі для української історії. Для всіх категорій читачів у бібліотеці знайдуться цікаві теми – у цьому могли переконатися всі, хто відвідав наші заходи, присвячені 202-річчю від дня народження Кобзаря.
Найменшим читачам постать видатної людини стає ближчою й зрозумілішою, коли вони дізнаються подробиці дитинства генія. Навіть найбільші й найкращі колись під стола пішки ходили! Тож літературну годину «Маленьким – про великого Тараса» відділу обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів дітлахи прийняли зі щирим захватом. Учні 1-Б, 3-А, 3-Б, 3-В класів СПШ № 17 дивувалися пригоді тоді ще юного поета з чумаками, його переконаності в існуванні «стовпів, що небо підпирають»; жаліли його через непоступливість і жорстокість вчителя-дяка та складні стосунки з мачухою; сердилися через несправедливі звинувачення Тараса в негідних вчинках зведеного брата Степанка тощо. Більш дорослі роки Кобзаря бібліотекар також коротко висвітлила – усе ж таки малеча повинна мати уявлення про важке життя генія.
Старшим читачам припали до смаку дорослі історії про сокровенне – кохання Тараса Григоровича. Про його юнацькі й зрілі захоплення прекрасними сучасницями учні 9-Б, 9-Г класів СПШ № 20, 9 і 10 класів ЗОШ № 29, 7-А класу ЗОШ № 12, 6-Б класу СПШ № 3 та вечірньої (змінної) школи ІІ – ІІІ ступенів дізнавалися з літературної відеогодини «Одвічна таємниця Шевченка» відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів. У різний час любов і прихильність Тараса завойовували жінки й дівчата різної вдачі: подруга дитинства Оксана; блискуча світська левиця Ганна Закревська; віддана шанувальниця Варвара Рєпніна; талановита актриса Катя Піунова; легковажна та зрадлива Ликера Полусмак. Як правило, такі почуття не були взаємними – поруч із видатною людиною до кінця готова була лишитися хіба що Варвара Рєпніна. Та хто тепер достеменно знає, які пристрасті кипіли тоді в душі митця?..
Не в останню чергу вродливі жіночі образи надихали Шевченка на малювання. Хоча, звісно, загальна палітра тем для образотворчого мистецтва була значно ширшою: майстра надихали представники різних, відмінних від нашої, народностей з їхнім особливим побутом і світовідчуттям; розкішні краєвиди рідної природи; значущі сучасники; трагічні історії з життя українських селян. З кількома періодами творчості Тараса знайомилися учні 6-А класу СПШ № 3 та 7-Б класу СПШ № 20 під час пізнавальної відеогодини «Шевченко – художник» у відділі обслуговування учнів 5 – 9 класів. А також учні 2-Б класу СПШ № 3 – під час слайд-бесіди «Шевченко і світ живопису» у відділі масової роботи та естетичного виховання.
Одразу всі грані таланту Тараса Григоровича та весь трагізм його долі змогли оцінити учні 3-Б, 4-Б класів СПШ № 3, 3-Б класу СПШ № 17 завдяки бесіді-діалогу «Велич Шевченкового таланту» відділу масової роботи та естетичного виховання.
А перевірити власні знання життя й творчості Кобзаря мали змогу учні 6-В класу СПШ № 3 протягом квесту «Шевченко – це круто!» у відділі обслуговування учнів 5 – 9 класів. Змагання покликане було не лише закріпити в головах читачів інформацію про генія, здобуту в школі й почерпнуту з книг, а й непогано стимулювало роботу всіх ділянок мозку. Діти хизувалися власними математичними здібностями, вираховуючи в справжній задачі вік Шевченка, коли вийшла збірка його поезій; малювали грона калини із зав’язаними очима; декламували свої улюблені вірші, написані Тарасом Григоровичем; розв’язували анаграми й гру-лабіринт за Шевченковими віршами тощо.
Ще одну нагоду продемонструвати логіку й начитаність учні 9 – 11 класів загальноосвітніх шкіл міста мали на брейн-рингу «Що? Де? Коли?», присвяченому творчості Т. Г. Шевченка. Змагання організував Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради в читальному залі відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів. Участь у боротьбі взяли 16 команд. Кожна команда об’єднувала від трьох до шести учасників, гра відбувалася в три тури. Кожен тур складався з 10 запитань. Перемогу здобула команда Черкаської гімназії № 9.