background

 

  -     Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.

  -     Зменшити робоче навантаження дитини.

  -     Ділити роботу на більш короткі, але часті періоди. Використовувати фізкультхвилинки.

  -     Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати відчуття успіху.

  -     Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.

  -     Використовувати тактильний контакт (елементи масажу, дотики, погладжування).

  -     Домовлятися з дитиною про ті чи інші дії заздалегідь.

  -     Давати короткі, чіткі і конкретні інструкції.

  -     Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.

  -     Заохочувати дитину відразу ж, не відкладаючи на майбутнє.

  -     Надавати дитині можливість вибору.

  -     Залишатися спокійним.

 

       - Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що враховують швидкість.

       -  Не порівнюйте дитину з оточуючими.

       - Частіше обіймайте дитину, використовуйте вправи на релаксацію.

       - Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала за що.

       - Частіше звертайтеся до дитини по імені.

       - Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом дитині.

       - Не пред'являйте до дитини завищених вимог.

       - Будьте послідовні у вихованні дитини.

       - Намагайтеся робити дитині якомога менше зауважень.

       - Використовуйте покарання лише у крайніх випадках.

       - Не принижуйте дитину, караючи її.

 

    - Бути уважним до потреб дитини.

    - Демонструвати модель неагресивної поведінки.

    - Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.

    - Покарання не повинні принижувати дитину.

    - Навчати прийнятним способам вираження гніву.

    - Давати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після події, що призвела до гніву.

    - Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан оточуючих людей.

    - Розвивати здатність до емпатії (співпереживання ).

    - Розширювати поведінковий репертуар дитини.

    - Відпрацьовувати навик реагування в конфліктних ситуаціях.

-    Вчити брати відповідальність на себе.

Всі перераховані способи і прийоми приведуть до позитивних змін, якщо будуть мати постійний характер. Непослідовність поведінки батьків може привести до погіршення поведінки дитини. Терпіння і увага до дитини, її потреб і проблем, постійне відпрацювання навичок спілкування з оточуючими – ось що допоможе батькам налагодити взаємини з сином або дочкою.

Терпіння вам і успіху, дорогі батьки!