background

      Голодомор 1932 – 1933 років – із тих національних та соціальних ран, що не гояться, бо занадто масштабні, страшні, і важко повірити, що завдані вони Україні не так і давно – вже у ХХ столітті. Із року в рік світу відкриваються елементи історичної мозаїки, вражаючи все новими, донедавна засекреченими, фактами. До 85-х роковин цієї жахливої події працівники нашої бібліотеки провели кілька заходів, покликаних допомогти юним читачам осягнути те, що осягненню майже не піддається…

     Розгорнуту хроніку подій з останньою інформацією щодо кількості загиблих  представили учням 8-А, 9, 10 класів ЗОШ № 8 працівники відділу масової роботи та естетичного виховання на антології пам’яті «Жорстокі миттєвості голодомору». Розповідь бібліотекаря супроводжувалася демонстрацією архівних світлин, уривків із просвітницьких відеороликів, підготовлених Українським інститутом національної пам’яті, декламацією пронизливих віршів із теми. Читачам пояснювали, які рішення влади призвели до незбагненної трагедії, де голодуючі намагалися знайти їжу й що застосовували замість неї; зачитували свідчення очевидців, що пережили смерть близьких і самі були за крок від могили, та іноземних кореспондентів і дипломатів, які намагалися повідомити міжнародній громаді про геноцид; представляли різнопланову статистику, як-от: добові норми поживних речовин, необхідні дорослим і дітям, зростання смертності за регіонами України з розрахунком показників за місяцями, днями й годинами. Доповнити свої знання про ті роки бібліотекарі запропонували присутнім із представлених на тематичній книжковій виставці видань.

     За схожим сценарієм пройшла година пам’яті «Голодомор: душа болить і тане, мов свіча» у відділі обслуговування учнів 5 – 9 класів. Учасниками заходу стали студенти Черкаської медичної академії. А для найменших користувачів бібліотеки працівники відділу обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів підготували тематичну поличку «Пам’ятаємо… 1932 – 1933». З представленими на ній виданнями малюки могли ознайомитися самостійно або за допомогою батьків.

002.jpg 003.jpg 004.JPG 005.JPG