background

     Відтворити атмосферний квест за мотивами серії книг Наталії Щерби «Часодії» для всіх охочих читачів бібліотеці випала нагода в межах Черкаського книжкового фестивалю «Маестро». Привід більш ніж вагомий: відразу після гри шанувальники популярної української фентезі-саги могли поспілкуватися з письменницею особисто на одній з основних локацій фестивалю. Крім того, уже після закінчення змагання Наталія Щерба особисто завітала до читальні, аби оглянути антураж й оцінити сценарій квесту, на створення яких нас надихнули її книги. І поділитися враженнями про відвідини Черкас в ексклюзивному інтерв’ю учасникам дитячої відеостудії «Соняшник», що працює в бібліотеці.

     За задумом квесту, усі гравці (а це 34 школярі віком від 9 до 16 років, і не лише з обласного центру, а й з Маньківського району!) мали об’єднатися у п’ять команд за расами й професіями, прописаними Наталею Щербою. «Часівники», «ремісники», «духи», «феї» та «століти» мали блукати приміщенням читальні в пошуках семи кімнат – золотої, срібної, бронзової, рубінової, кришталевої, залізної та чорної. Місія ускладнювалася тим, що жодних мап і спеціальних орієнтирів гравці не мали, їм доводилося покладатися лише на власну уважність. Кожні двері бібліотеки мали на собі наліпку й лише на потрібних кімнатах зображення містили натяк.

     Знайти необхідний зал недостатньо – усередині на команди чекали спеціальні завдання, часом на знання книги, часом – навіяні її мотивами. Учасники квесту мали доповнити прислів’я про золото, вибратися із зачиненої кімнати без господарів і підказок, провести кілька хімічних дослідів і пояснити одержану реакцію, згадати повне ім’я срібноключника, розв’язати дзеркальний код, пройти розважальний тест «Хто ти із «Часодіїв» (хлоп’яча й дівоча версії були раніше розроблені працівниками книгозбірні), пограти у твістер, дати правильні відповіді у вікторині про час тощо. Лише розгадавши секрети кімнати й заплативши їй своїми зусиллями та увагою, діти отримували ключі. Зібравши всі сім артефактів, гравці вирушали до Розколотого Замку неподалік від бібліотеки. І тут уже все залежало від їхньої швидкості. Ті, хто дістався до магічної споруди першим, одержали сувенірні браслети з девізом із «Часодіїв». Решта ж гравців також не залишилися без подарунків: на них чекали яскраві тематичні плакати, присвячені серії книг та її авторці. Усі призи були надані Видавничим домом «Школа».  

     До організації й проведення квесту долучилися працівники всіх без винятку відділів бібліотеки. Дехто виконував роль господарів кімнат, випробовуючи гравців на здогадливість, знання сюжету часодійної історії та почуття гумору. Дехто бігав разом із командами в якості експедитора (у книзі таку функцію виконували найдосвідченіші часівники), спрямовуючи учасників за правильним маршрутом (черговість пошуків ключів у команд була різною, аби забагато гравців не потрапляли одночасно на одну локацію), підтримуючи їх і трошки підштовхуючи в потрібному напрямку – але жодних підказок! Дехто ретельно прикрашав читальню, на короткий час перетворюючи її на обмежений стінами фантастичний світ із тематичними декораціями й добре продуманим реквізитом. Художниця бібліотеки навіть виготовила кілька спеціальних часодійних інсталяцій з елементами годинникових механізмів, справжніх ключів і призабутих прикрас. Ці інсталяції стали оздобою для вестибюлю читальні й деяких кімнат. За підсумками квесту ми зробили висновок, що вся ця робота не була марною: діти, за відгуками, лишилися задоволеними й сама авторка «Часодіїв» Наталія Щерба високо оцінила наші зусилля. 

002.JPG 003.JPG 004.JPG 005.jpg 006.JPG 007.JPG 008.JPG 009.JPG 010.jpg 011.jpg 012.jpg 013.JPG 014.JPG 015.jpg 016.JPG 017.jpg