background

         Навіть найкращі та найзручніші винаходи людства завжди можна спрямувати проти конкретної особистості. Нічого дивного, що й Всесвітнє павутиння нерідко стає інструментом психологічного тиску, джерелом інформаційного шуму та навіть реальних, фізичних загроз. Саме цьому прихованому боку найпотужнішого сучасного ресурсу фактів та розваг присвячені кілька бібліотечних уроків, розроблених працівниками відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів.

      Про, так би мовити, «темний бік сили» розповідає насамперед бібліотечний урок «Служба безпеки в Інтернеті», який 19 квітня відвідали учні 5-А та 6-А класів СПШ № 17. Основним акцентом заходу став наголос на тому, що за яскравим і звабливим фасадом Мережі ховаються справжні легіони аферистів, психічно неврівноважених персоналій і відвертих злочинців. Нерідко самі юні користувачі провокують шквал негативу, влаштовуючи кібер-булінг (підлітковий віртуальний терор) несимпатичних їм однокласників, знімаючи на телефони й викладаючи в You Tube ролики зі сценами насильства (хепіслепенінг), встряючи у сварки та поширюючи аматорські, та від того не менш неприємні, обурливі колажі та фотожаби на особистих ворогів.

     Але й без того загроз в Інтернеті вистачає. Почати хоча б із сумнозвісної Інтернет-залежності фізіологічного та психологічного характеру, жертвою якої може стати як дитина, так і дорослий. Страшними наслідками може обернутися кібер-грумінг (розбещення дітей через віртуальне спілкування) і так звані «відео смерті». Останні почали поширюватися на хвилі популярності фільму жахів «Дзвінок». Як правило, психічно неадекватні індивіди, а також дорослі люди, маніакально закохані у владу над іншими, знімають інформаційно порожні відеоролики, після перегляду яких жертва нібито має померти. У зрілих користувачів подібні вихватки викликають лише посмішку, але діти та підлітки можуть поставитися до цього серйозно, настільки, що під їх впливом самі здатні довести себе до суїциду.

     Чимало проблем кожен Інтернет-користувач може отримати через віруси, спам, шахрайство (фішинг та фармінг) і тому подібні неприємні явища. Знання усіх цих небезпек – уже чималий крок на шляху до протистояння їм. Крім того, бібліотекар обговорила із читачами засоби особистого захисту у вищезгаданих обставинах, дозволила дітям поділитися особистим досвідом і підказала, у яких випадках найліпший вихід – звернутися до батьків, учителів і психологів.

     Інтернет, як і будь-який засіб масової інформації, провокує проблеми й іншого плану – про них ішлося на бібліотечному уроці «Медіаграмотність», організованому для учнів 6-Б класу ЗОШ № 6. Захід присвячений темі впливу мас-медіа на думки та вчинки людей, особливостям творення меседжів та сприймання їх аудиторією різного віку. Про які саме речі йдеться на цьому уроці, можна прочитати в більш ранніх статтях на нашому сайті

002.JPG 003.JPG 004.JPG 005.JPG