До теми Другої світової війни в нашій країні прийнято повертатися часто й детально – заходи із вшанування пам’яті її жертв та подвигу її учасників регулярно проводяться до Дня Перемоги, Дня початку війни, Дня визволення України й області, Дня партизанської слави. Чергову важливу дату маємо в грудні – 14 числа відзначаємо День визволення м. Черкаси. До цієї події в бібліотеці пройшли важливі просвітницькі заходи.
Найбільша кількість читачів завітала до відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів: тут історична відеогодина «Черкаси в полум’ї війни» була організована для учнів 6-Г класу СПШ № 17, 5-А, 5-Б класів СПШ № 3, 6-А, 6-Б, 9-А класів ЗОШ № 19 та учнів Черкаської вечірньої (змінної) школи. До уваги дітей були трагічні факти періоду окупації міста нацистськими загарбниками, форсування Дніпра радянськими військами й найбільших боїв за різні частини Черкас. Окремий акцент було зроблено на відносно новому в нашій державі антивоєнному символі – червоному маці. Присутні дізналися, звідки цей яскравий образ бере початок, а ще прослухали пісню, присвячену цій прекрасній квітці кольору крові.
Для учнів 8-В класу СПШ № 17 у приміщенні читальні та 11 класу ЗОШ № 19 на пункті нестаціонарного бібліотечного обслуговування працівники відділу масової роботи та естетичного виховання провели годину пам’яті «Згадаємо всіх поіменно». Крім загальної інформації про перебіг операції з визволення центральної України, діти ознайомилися з історіями окремих героїв – найбільш мужніх і самовідданих бійців-співвітчизників, які жертвували найдорожчим заради порятунку Батьківщини.
У відділі обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів для учнів 4-Б класу Першої міської гімназії пройшла година пам’яті «Слава воїну-захиснику». Учасники цього заходу зосередилися на конкретних подіях зі звільнення рідного населеного пункту, навіки закарбованих у назвах вулиць сучасних Черкас. Тепер малеча не лише знатиме кілька прізвищ героїв війни, а й розумітиме, за які саме вчинки вони вшановані честю залишитися в пам’яті нащадків в ось такий топонімічний спосіб.