background

Иванов Н. Живопись в терминх муз ыки / Н. Иванов // Юный художник. – 2012. – № 10. – С. 36-39.

Мова йде про те, як музика сприяє появі творів художнього мистецтва, як живопис починає існувати за законами музики і коментуватися за допомогою її термінів. Ось, наприклад, свою знамениту серію гравюр з 80 картин Франсиско Гойя почав малювати у 1797 році і назвав її «Капрічос», орієнтуючись на музичний термін, що означає твір вільної форми з оригінальними і фантастичними ефектами (капріччіо). Литовський художник і композитор Микало́юсЧюрльоніс значну кількість своїх полотен створив у жанрі «сонати». Під впливом музики Сергія Рахманінова російський художник Олег Савостюк написав етюд «Вікно в будинку Рахманінова». Німецький художник-символіст Макс Клінгер створив композицію «Фантазія на теми Брамса». Таких прикладів можна навести дуже багато. Прочитайте цю статтю, і ви переконаєтесь, що живопис і музика обмінюються своїми енергіями і засобами висловлення, як вони глибоко пов’язані між собою, даруючи глядачам подвійне багатство сприйняття.