background

Иванов Н. Живопись в терминх муз ыки / Н. Иванов // Юный художник. – 2012. – № 10. – С. 36-39.

Мова йде про те, як музика сприяє появі творів художнього мистецтва, як живопис починає існувати за законами музики і коментуватися за допомогою її термінів. Ось, наприклад, свою знамениту серію гравюр з 80 картин Франсиско Гойя почав малювати у 1797 році і назвав її «Капрічос», орієнтуючись на музичний термін, що означає твір вільної форми з оригінальними і фантастичними ефектами (капріччіо). Литовський художник і композитор Микало́юсЧюрльоніс значну кількість своїх полотен створив у жанрі «сонати». Під впливом музики Сергія Рахманінова російський художник Олег Савостюк написав етюд «Вікно в будинку Рахманінова». Німецький художник-символіст Макс Клінгер створив композицію «Фантазія на теми Брамса». Таких прикладів можна навести дуже багато. Прочитайте цю статтю, і ви переконаєтесь, що живопис і музика обмінюються своїми енергіями і засобами висловлення, як вони глибоко пов’язані між собою, даруючи глядачам подвійне багатство сприйняття.

Яковлева Р. Ех, ця школа… : [цікаві факти про школу] / Р. Яковлева // Сто талантів. – 2012. – № 8. – С. 24-25.

Ця стаття розповідає про історію появи перших шкіл та особливості навчання у них дітей ще до нашої ери – у Стародавньому Єгипті, Стародавній Греції, Стародавній Індії тощо; а також про першу письмову згадку щодо школи на території України.

А ще вона познайомить із неймовірними сучасними школами світу: плаваючими школами у Камбоджі та Бангладеш (Південна Азія), школою пригод у США, в штаті Колорадо, кочівними школами в Якутії (Росія), школою без дисципліни в Канаді. Незвичайні школи є і в Україні – це школа з класиками на Чернігівщині, школа Дружби народів в Одесі, школа онлайн, школа «Два роки за рік» у Києві.

Дубровина М. Бэдбой : хороший, плохой, злой? / М. Дубровина // Маруся. – 2012. – № 9. – С. 46-47.

«Школьная шпана – ее представители есть почти в каждом классе. Сидят вразвалочку на задней парте, подшучивают над «ботаниками»и мешают учителю вести урок. А еще они нагнетают на всех страх и ужас…»

У багатьох школяріввиникають неприємні пригоди – вони раптом стають жертвами таких шкільних хуліганів. Що робити в такій ситуації? Не бійтеся – це не кінець світу, і вам дійсно небезпека не загрожує. Але якщо все ж сталася така біда, потрібно знати, як її вирішити. А допоможе вам в цьому ця стаття, бо саме тут ви дізнаєтесь про головні правила спілкування із шкільними хуліганами.

Жуков Б. 12 обезьян : как шимпанзе уживаются с людьми / Б. Жуков // Вокруг света. – 2012. – №. 10. – С. 162-175.

Маленька зграя шимпанзе десятки років живе в ізоляції з тих пір, як їх рідний ліс став островом серед володінь людини. Це дало змогу вченим різних країн вивчати поведінку тварин у природі. І мавпи не припиняють їх дивувати, адже ці тварини уміють виготовляти знаряддя для полювання, зберігати його, добувати питну воду, знешкоджувати пастки мисливців, в які можуть потрапити їх дитинчата. А ще дорослі самці пригощають самок вкраденими в людей плодами, бо саме вкрадений подарунок має цінність, а не такий, що можна знайти в лісі. Такі «злодії» добре розуміють, що беруть чуже, але цей екстрим, ймовірно, їх і приваблює. Про ці та інші цікаві факти із життя мавп’ячої колонії розповідається у статті.

Даниленко В. Псевдоніми : які, скільки й навіщо? / В. Даниленко // Дніпро. – 2012. – № 8. – С. 120-122.

Чи замислювалися ви над тим, як з’являються псевдоніми? Якщо прізвище дістається у спадок від пращурів, ім’я дають батьки, прізвиськом нагороджують дотепники, то псевдонім людина може вибрати собі сама, і має на це абсолютне право.

Псевдонім – слово грецького походження, і в перекладі означає «ім’я, взяте для омани». Із статті ви дізнаєтесь про те, як почали з’являтися перші псевдоніми, чому люди почали їх використовувати, якими вони бувають. У деяких письменників вони виконують роль комічної маски, щоб підкреслити іронічну спрямованість їхньої творчості.

А ще, прочитавши статтю, можна дізнатися про певні прийоми, за допомогою яких створюються псевдоніми.