Книжкові новинки
Роздобудько І. В. Знак потраплянців
Роздобудько І. В. Знак потраплянців / Ірен Роздобудько ; намал. Ю. Ганик. – Харків : Vivat, 2023. – 191 с. : іл. – (У вирі пригод).
На канікулах у когось з'явився новий друг, у іншого – яскраві враження від поїздки на море, а у Клави та Рено – дивні плями на зап'ястках. Натрапивши на третій елемент малюнка, в який складаються всі символи на руках, дівчата оговтуються на кілька століть раніше. І розуміють, що вони потраплянці – мандрівники в часі! Тепер подружкам доведеться не виказати себе серед запорожців, опанувати січові традиції та знайти зрадника, щоб виправити страшну несправедливість і врятувати честь хорошого роду. А найголовніше – вони повинні будуть знайти спосіб повернутися назад, до сім'ї та звичного життя. Хоча тепер воно вже ніколи не буде таким, як раніше.
Для читачів середнього шкільного віку.
Пагутяк Г. В. Нічний подорожній
Пагутяк Г. В. Нічний подорожній : роман / Галина Пагутяк ; обкл. О. Опанащук. – Київ : А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2024. – 303 с.
"Нічний подорожній" – продовження "Ока світу" – першого в українській літературі підліткового роману про УПА, написаного на основі реальних подій. Кінець 1946 року. Зима. Село Залокоть у Карпатах, де живе підліток Ілько, зв'язковий УПА. Коли тобі доводиться мандрувати самому, краще робити це вночі, бо так безпечніше, а від примар і ворога-окупанта в тебе є діамант Око світу, пістолет і граната. Дарма, що хлопцеві немає ще й п'ятнадцяти – він давно ступив на стежку війни й дороги назад немає. Якщо не буде кому боротися за Україну, це зроблять діти – ось основний мотив другої книги про юного зв'язкового УПА. У цій школі життя, у цій безнадійній боротьбі з московським окупантом він чинить так, як підказує йому серце.
Для читачів старшого шкільного віку.
Матолінець Н. Академія Аматерасу
Матолінець Н. Академія Аматерасу : роман / Наталія Матолінець ; худож. Є. Чистотіна. – Харків : Vivat, 2024. – 607 с. – (Книжкова полиця підлітка).
Рендалл відверто не щастить: її життя летить шкереберть, а сама вона опиняється в химерній Академії Аматерасу, куди приходять душі гордих богів, перероджуючись у нескінченному русі Колеса Долі. Тут могутні сили дрімають до часу, коли озвуться на поклик Слів, а нові знайомі приховують таємниці, яких небезпечно торкатися. Та шляху назад для Рен немає, бо вона мусить відшукати відповідь на питання, яке дзвенить у голові: "Хто ти, Рендалл Савітрі?" Це історія про те, що найзапекліші битви – завжди з собою, найважливіші подорожі – в глибині власної душі, а любов і дружба варті того, щоб виходити за межі своїх можливостей, стіни законів та навіть за межу життя та смерті. Адже не треба бути могутнім богом, щоб бути людиною.
Для читачів старшого шкільного віку.
Мороз О. Ю. Як не стати овочем
Мороз О. Ю. Як не стати овочем : інструкція з виживання в інфопросторі / Оксана Мороз ; дизайн обкл. О. Попової. – Харків : Vivat, 2022. – 206 с. – (Актуальна тема).
Ця книжка – інструкція з виживання в сучасному інформаційному просторі. У ній зібрано основні маніпуляції та шахрайства в інтернеті. Ви дізнаєтеся про маніпуляції в Facebook, YouTube, Google, Viber, Telegram, Вікіпедії та онлайн-медіа, як безпечно користуватися гаджетами та вберегти свої персональні дані, як не потрапити на гачок шахраїв та маркетологів, як безпечно знаходити відповіді на фінансові, економічні та політичні питання. Тут ви підтвердите свої здогадки, дізнаєтеся багато нового, а головне – зрозумієте, як не потрапити на гачок шахраїв, політиків та онлайн-злодіїв. А ще ці знання допоможуть пояснити рідним, які небезпеки чатують на них в онлайні.
Для читачів старшого шкільного віку.
Мельниченко Н. Зрозуміти (і здолати) булінг
Мельниченко Н. Зрозуміти (і здолати) булінг / Настя Мельниченко ; дизайнер обкл. Л. Касьяненко. – Харків : Vivat, 2024. – 302 с. – (Актуальна тема). – Пристат. прим.
Ми звикли розглядати булінг як проблему протистояння двох сторін: "агресивного" булера і "затюканої" жертви. Але булінг – це ціла екосистема, на яку впливають не лише відносини дітей, а й відносини дітей і батьків, батьків і вчителів, шкільні правила й норми, атмосфера школи, традиції, сучасні історичні події тощо. Тому, щоб зрозуміти природу булінгу, треба збагнути, як функціонує група та що є внутрішнім рушієм для учасників цькування. Авторка детально розписує причини й види булінгу, роль кожного учасника групи, а також ролі дорослих, які є модераторами соціальної взаємодії між дітьми. Як учителям працювати з учнями, що мають поведінково-емоційні розлади? Як батькам говорити з дітьми, які є булерами або зазнають булінгу? Чому та яким чином батьки та школа мають співпрацювати, щоб мінімізувати негативний вплив булінгу на життя і здоров'я дітей? Якою має стати школа, аби бути вільною від булінгу? Відповіді та покрокові інструкції – на сторінках книжки, яка назавжди змінить ваше ставлення до цієї проблеми.
Для широкого загалу читачів.