Читацький резонанс-форум
«Майя Фролова. «Капризуля»: як не спотворити своє життя»
(до 80-річчя М. Фролової)
для учнів 7-9 класів
З 1 січня по 30 вересня 2011 р. серед бібліотек області для дітей та юних користувачів проходив конкурс з популяризації творчості М.Ф. Фролової «Її книжки – добра насіння», приурочений 80-річному ювілею письменниці. В номінації «Сценарій бібліотечного заходу» перемогу здобув сценарій Уманської центральної міської бібліотеки для дітей.
Радіо-оголошення
УВАГА! УВАГА! УВАГА!
Твій друг – письменник-ювіляр!
А друзів ми не забуваєм!
Ми їх завжди із радістю вітаєм!!!
6 січня 2011 року наша землячка Майя Фролова відзначила своє 80-річчя!
Герої її творів ви, діти! У полі зору письменниці завжди були і є ваші мрії, надії, сподівання, звершення, емоції, питання і відповіді, проблеми і поради...
Все на сторінках книжок нашої Майї!
(число) Центральна дитяча бібліотека запрошує учнів 7-9 класів, батьків, вчителів та всіх активних, небайдужих до проблем сучасності, прийняти участь у резонанс-форумі "М. Фролова "Капризуля": як не спотворити своє життя."
Спілкуймося цікаво!
Подробиці за телефоном ___________________
та в інформ-бюро центральної дитячої бібліотеки
Підготовлений до заходу зал: портрет М. Фролової, книжкова виставка «Її слова пропущені крізь серце".
Обладнання: ноутбук, модем, проекційний екран.
Бібліотекар: Доброго дня всім присутнім! Сьогодні у цій залі зібрались істинні шанувальники творчості Майї Флорівни Фролової, якій 6 січня 2011 року виповнилося 80! Не буду зупинятись на біографії письменниці – про її цікавий життєвий шлях вам розповість наше віват-досьє "Неповторна Майя: штрихи до творчого портрету", яке отримав кожен із присутніх.
Ведучий: Але цей папірець – лише хронологія життя письменниці. Найбільше про неї говорять її книжки. Довгий, нелегкий життєвий шлях за плечима цієї тендітної жінки з ніжним весняним ім'ям. Можна назвати дати її життєвих подій і звершень, але… просто відкрийте будь-яку книгу з її здобутку і зрозумієте, що їх автор – письменниця з великим серцем, сповненим любові до дітей.
Ведуча: Твори Майї Фролової можна назвати підручниками з дитячої та підліткової психології. Їх варто читати і дітям, і батькам.
Ведучий: Як не потрапити під вплив сумнівної компанії, наркотиків, як залишитись добрим у жорстокому світі… Кожен її твір – то співчуття, осмислення певних вчинків, поради та відповіді на питання "хто я?", "яке моє місце в цьому житті?"
Ведуча: Секрет популярності її книжок – у розумінні дитячих проблем. "Щоб збагнути дитину – треба дотягнутись до її почуттів" (Юрій Азаров). Таким ступенем духовної висоти володіє Майя Фролова.
Ведучий: Книги Фролової живуть активним життям. Вони допомагають, підтримують у складних ситуаціях, дають поради, надихають на позитивні зрушення, на подолання перешкод.
Бібліотекар: Наші бібліотечні волонтери провели серед шанувальників творчості М.Фролової експрес-опитування "Про це я хочу говорити!" і, проаналізувавши отриману інформацію, прийшли до висновку, що саме "Капризуля" стала лідером читацьких обговорень. Тож наш сьогоднішній резонанс-форум присвячений темі: "М.Фролова "Капризуля": як не спотворити своє життя".
Ведучий: Сьогодні у форумі беруть участь: читачі-учні 7-9 класів, їх батьки, вчителі.
Ведуча: А також:
сімейний психолог_______________________________________
лікар-гінеколог__________________________________________
православний священник_________________________________
соціолог________________________________________________
спеціаліст із питань підліткових правопорушень______________ _______________________________________________
Ведучий: Слово надається нашим інформ-агентам.
Агент №1: "Капризуля" – відверта внутрішньо-монологічна мова легковажної 15-річної дівчини, яка невтримно хоче позбутися ще ненародженої дитини. В процесі довгого і гнітючого осмислення своїх помилок, вона нарешті робить висновки і приходить до рішення змінити своє життя, застерігаючи інших від подібного.
Агент №2: Знання і розуміння проблем підлітків, відвертість, правдивість – все це робить повість цікавою, а головне – такою, що містить у собі глибокий виховний потенціал. Одна із читачок висловилась про повість так: "Я прочитала "Капризулю" тричі: у 11, 13 і 15 років. Кожен раз осмислювала по-різному. Але безперечним є те, що Капризуля вберегла мене і двох моїх подруг від деяких помилок, які, можливо, зруйнували б або змінили на краще наші долі".
Ведуча: Чому ранні статеві відносини серед підлітків так популярні? Чому цей факт – привід хизуватися?
Ведучий: І так, це – перша тема для обговорення. До вашої уваги цитати з твору.
Агент №1: "Первые слюнявые одноклассники дрожали от восторга, что дорвались…Все как-то по-товарищески, по-свойски – одноклассники же. Почему это ее не унизило?.."
Агент №2: "Девчонки в классе много говорили о модном сексе, как о самой обычной вещи".
Агент №1: " Времена бабушкиной невинности прошли, секс властвует над всем миром…"
Агент №2: "А твой избранник кто? Ее "избранник" – стоглазый многорукий некто…"
Агент№1: " Но было общежитие. И даже вино. И даже еще кто-то, кого она не запомнила. И пошло-поехало… Так разве можно ответить на вопрос:"Кто отец?"
Проходить обговорення, в ході якого лікар-гінеколог розповіла про згубні наслідки ранніх статевих контактів, про загрозу хвороб при частій зміні партнерів; спеціаліст із питань підліткових правопорушень ознайомила із статистикою суїцидів на грунті страху перед розголосом факту небажаної вагітності, а також розповіла про правила протистояння ґвалтівникові.
Ведуча: Увага на екран. Наші інтернет-рейнджери підготували для вас відео-колаж на тему «Мамо, я хочу жити!» (Демонструються сюжети про аборти та викинутих на смітник немовлят. Показ закінчується сюжетами про щасливе материнство).
Ведучий: Раннє материнство, ранні аборти… На жаль, у наш час це вже не виключення із правил. Скоріше – навпаки. Наша дев’ятикласниця Капризуля у 15 років народила дитину, до того всім серцем бажаючи позбутися вагітності. Ось декілька цитат, які є думками, емоціями головної героїні.
Агент №1: «Она беременна и нужно это прервать. Прощай, школа, развлечения… и вся жизнь!»
Агент №2: «Ребенка своего еще не родившегося ненавидела… Сковал ее по рукам и ногам. Всю жизнь перевернул – гаденыш!»
Агент №1: «Родила… А теперь как жить с этим камнем на шее?»
Агент №1: «Видела бы бабушка, как швыряет ее (новорожденную) Зина в одной распашенке на диван, иной раз и пеленку пожалев подстелить на голую клеенку – меньше стирки будет».
Ведуча: Чому підлітки так легковажно відносяться до факту можливої вагітності, до фактів можливих абортів? Чому малолітні матері так безвідповідально (а нерідко і жорстоко) ставляться до своїх немовлят, а юні татусі взагалі вважають, що не мають жодних відношень до цих проблем?
Ведучий: Давайте разом із Капризулею та авторкою повісті шукати відповіді!
Проходить дискусія, в ході якої виступає священник та лікар- гінеколог, який розповідає про наслідки абортів, про необхідність контрацепції; спеціаліст із питань підліткових правопорушень навела приклади жорстокого поводження із немовлятами у нашому місті та районі, а також про правову відповідальність у таких випадках; психолог провела із присутніми міні-тести «Чи готовий(ва) ти створити сім’ю?» та дала відповіді на питання присутніх.
Ведуча: І знову думки нашої Капризулі наштовхують на роздуми.
Агент №1: «Сначала этот всеобщий разгул пугал… А потом свыклась, втянулась, даже понравилось. И чего особенного? Какой фильм не посмотри – все к постели сводится, да еще так, как им, простушкам, и не снилось. Секс взял свое. Теперь ценятся сексапильные девченки».
Агент №2: « Не смогла она, не нашла в себе силы выпасть из общей игры (а такие девченки были, их за это потом лупили кому не лень). Быть, как все – меньше обид и унижений».
Ведучий: На кого рівнятись? Які життєві і моральні цінності вважати пріоритетними?
Ведуча: Чи формує їх сім’я, школа, книги? Чи є така «безкомплексна» поведінка підлітків результатом впливу компанії, телебачення, інтернету?
Ведучий: Шукаймо відповіді разом!
Ведуча: А хто наполегливо шукає – знаходить завжди!
Відбуваються дебати, у ході яких інтернет-рейнджери продемонстрували декілька сюжетів, де показано поведінку п’яних підлітків: глузування із тверезого однолітка, агресивне реагування на відмову дівчини у інтимі; жорстоке побиття дівчатами своєї ровесниці; присутні переглянули уривок із телепрограми про рекламу, що орієнтує молодь на хибну соціальну поведінку; сімейний психолог провела експрес-тестування (батьки-діти) «Нестерпний контроль», «Порозуміння – наша фішка». Соціолог ознайомив із п’ятьма правилами поведінки у компанії, які допоможуть не стати жертвою та не втратити гідність.
Ведучий: Нашим агентам і інтернет-рейнджерам знову кортить поділитися з вами інформацією.
Агент №1: «Что же ждет их, если уже на самом женском рассвете так все напутано – без любви и цветов».
Агент №2: «Все были сходны только в одном: никто не говорил о любви, о будущем».
Агент №1: « Но у человека, кроме признаков пола, есть сердце, чтоб любить, душа – чувствовать, разум – мыслить». (Цитати читаються під відеоряд: по черзі демонструються кадри із щасливими лицями закоханих, матері і дитини, наречених; їх змінюють кадри насилля у сім’ї, обличчя безпритульних дітей, спустошені очі повії)
Ведуча: Любов. Кохання… Які вони? Це питання постійно присутнє у роздумах Капризулі.
Ведучий: Чи можна порівняти, поставити на один щабель кохання і такий «крутий» нині секс?
Проходить обговорення. На фоні відео-роликів «Как распускается роза» та «Лебединая любовь» (із серії You Tube) ведучі продовжують.
Ведуча: Любов: матері до дитини, бабусі до онуків, митця до мистецтва, чоловіка до жінки…
Ведучий: Вона багатогранна, вона прекрасна! І прояви її прекрасні, а сексуальність – лише складова цього поняття.
Ведуча: Сексуальність – лише елемент культури на ім’я Любов, а культура передбачає виховання, освіту, навчання (відеоряд завершується).
Ведучий: Багато помилок зробила Капризуля, багато страждань завдала рідним, але…
Ведуча: Майже над прірвою змогла зупинитись, змогла знайти відповідь на питання «Що таке любов?»
Ведучий: На цьому наша зустріч добігає до кінця. Спасибі всім присутнім за те, що були не байдужими спостерігачами, а активними шукачами істини! Спасибі Майї Фроловій за її творчість, яка заставляє замислитись над життєво-важливими питаннями, спонукає шукати відповіді, допомагає вирішувати проблеми, долати труднощі. Щастя вам всім!
Ведуча: Світлих, довгих, цікавих життєвих шляхів, сповнених ЛЮБОВІ у всіх прекрасних її проявах!