Всеукраїнський день бібліотек цього року зустрів читачів нашої книгозбірні численними квестами, іграми, акціями, пізнавальними заходами й навіть справжнім аукціоном. Вибороти право першим прочитати суперпопулярний книжковий блокбастер і дати шанс сподобатися тобі загадковому виданню в непрозорій обгортці, першими дістатися сундука з піастрами й вивести на чисту воду літературного лиходія, зрозуміти тонкощі народження книги на світ і розібратися в усіх послугах, що їх надає бібілотека, мали можливість читачі різного віку всіх відділів обслуговування Черкаської обласної бібліотеки для дітей.
Відвідувачі відділу обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів отримали на руки таблички з особистими номерами й позмагалися в боротьбі за особливі лоти – новинки бібліотечного фонду, на які завжди багато бажаючих. Йдеться про книжковий аукціон «Читацька мрія», участь у якому взяли учні 4-Б класу Черкаського колегіуму «Берегиня». Ставкою в змаганні стали відповіді на питання ведучої. Треба було, наприклад, назвати якнайбільше музичних інструментів, тварин і птахів на визначену літеру, страв тощо. Лотами були свіжі яскраві видання творів Джеремі Стронґа, Володимира Рутківського, Сашка Дерманського, Кейт ДіКамілло та ін. Цікаво, що на захід дітки прийшли не з порожніми руками: кожен підготував малюнок із привітаннями й побажаннями улюбленому бібліотекареві. Такий приємний сюрприз дуже зворушив працівників читальні.
Також протягом Дня бібліотек у цьому відділі тривала акція «Я знаю цю книгу». Відвідувачам пропонували витягти зі скриньки маленький сувій із цитатою з відомого літературного твору. Ті, хто вгадував назву й автора історії, отримував символічний приз.
Напередодні працівники відділу організували для учнів 3-А й 3-Б класу Першої міської гімназії пізнавальну гру «Таємниці книгозбірні». Учасники заходу мали виявити знання основних принципів роботи бібліотеки, її послуг і суспільного значення, правил зберігання й видачі книг. На допомогу юним ерудитам нерідко приходила логіка, багата уява й загальна начитаність.
У відділі масової роботи та естетичного виховання також порадували користувачів заходами з поєднанням розваг і поживи для інтелекту. Прикладом стала пізнавально-ігрова година «Як книга прийшла до нас». Учні 3-В класу СПШ № 3 більше дізналися про історію писемності, давні бібліотеки й подивилися кумедне відео про всі етапи створення книги від рукопису до готового видання. Після напруження знань розслабитися їм допомогли веселі конкурси. А на учнів 4-А класу Першої міської гімназії чекав квест «Веселі пригоди у книжковому королівстві». Мандри читальнею й пізнання її функцій для дітей поєдналися з веселим дозвіллям – творчими та інтелектуальними задачками, літературними вікторинами, змаганнями у швидкості та кмітливості.
Про роботу цього відділу й читальню загалом учням 1-А класу Першої міської гімназії чимало розповіли під час екскурсійно-пізнавальної години «І в холод, і в спеку я іду в бібліотеку». Малюки ознайомилися з галереєю відділу, читальним залом, книжковими виставками, салоном, краще зрозуміли функції закладу завдяки поясненням, вкладеним у вуста мультиплікаційним і літературним героям.
Читачі старшого віку більше люблять складні інтелектуальні забавки, як-от квест «Ключі від книжкового форту», зроблений на основі популярного колись телевізійного шоу «Форт Буаяр». Виконати його завдання й заробити шоколадні скарби спробували учні 7-Б класу Першої міської гімназії й 9-А класу СПШ № 17. Гравці кожного класу об’єднувалися у дві команди й змагалися в знанні української та зарубіжної літературної класики. Паралельно кожна команда відсилала своїх представників до Хранителя вежі (у відділ зберігання та реставрації бібліотечних фондів) й Мудреця (в кілька різних кабінетів відділу) для виконання невеликих каверзних завдань. Тут уже найбільшу роль відігравала кмітливість, швидкість мислення, увага й хороша пам’ять. За виконання групових й індивідуальних завдань гравці отримували ключі. Команда, яка зібрала більше ключів, отримувала шанс потрапити в скарбницю й за визначений час, що залежав, знову ж таки, від кількості накопичених бонусів, шукали там якнайбільше «золотих монет» – цукерок.
Квестами тішив своїх відвідувачів і відділ обслуговування учнів 5 – 9 класів. Учні 5-Б і 5-А класів ЗОШ № 6 на годинку перетворилися на бувалих морських вовків завдяки квесту «У пошуках піратського скарбу». Розвідка незаселених островів, розшифровка послань у пляшках, вичислення координат, орієнтація по мапах, наука передавати сигнали семафором та інші корисні навички були винагороджені символічним багатством. І, звісно, примусили учасників пригадати найзахопливіші романи Жуля Верна, Роберта Стівенсона, Рафаеля Сабатіні та інших талановитих авторів пригодницької літератури.
Поціновувачі інтелектуальних головоломок й гостросюжетних шедеврів із 7 класу ЗОШ № 6 занурилися в бібліорозслідування «Шерлок Холмс і всі-всі-всі». Детективний сюжет із пошуками вкраденої люльки провів юних вивідачів чи не всіма коридорами будівлі й спонукав неабияк напружити мізки. А приємним завершенням стала традиційна вже для учасників цієї гри довільна фотосесія в тематичній фотозоні.
На студентів Черкаської медичної академії чекало слайд-шоу «Незвичайні бібліотеки світу». Хороша нагода почерпнути чимало цікавої інформації про легендарні читальні й ті книгозбірні, які сьогодні дивують високими технологіями, вигадливими інтер’єрами та несподіваними можливостями.
У цьому відділі теж проходила акція для всіх читачів – «Кіт у мішку». Охочі могли ризикнути й обрати собі книжку для читання, керуючись не стандартними в таких випадках принципами – красивою обкладинкою, порадами друзів і критиків, іменем автора, а «всліпу». Видання були щільно загорнуті в непрозорі обгортки. Усе, що вдавалося з’ясувати – загальний опис жанру. Та бажання почитати новинку від цього не зникло, чимало читачів наважилося ризикнути. Не сумніваємося, що жоден такий сміливець про ризик не пошкодував!