Перейнятися ліричними розповідями про героїзм захисників Батьківщини в роки Другої світової війни та вжахнутися спогадам очевидців. Виконувати твори мистецтва, присвячені кривавим боям, втратам і будням, та сприймати їх зі сльозами на очах. Мандрувати бібліотекою з ґаджетом у руках, знаходячи за QR-кодами останні дані про кількість загиблих, технічні винаходи, стратегію військових операцій. Власноруч виготовляти емблему й символ полеглих на полі бою – червоний мак. Вибрати для себе книжку, аби отримати комплексне уявлення про життя й смерть мільйонів протягом 1939 – 1945 років. Усе це – перелік можливостей, доступ до яких мали читачі Черкаської обласної бібліотеки для дітей протягом тематичних заходів до Дня пам’яті та примирення й Дня Перемоги над нацизмом.
Глибоко емоційним для всіх учасників виявився літературно-мистецький вечір «Пам’ять, що долає забуття» у відділі масової роботи та естетичного виховання. Безпосередніми учасниками й глядачами дійства стали учні 8-А, 8-Б, 6-А класів Першої міської гімназії, артисти зразкового вокального ансамблю «Квітограй» Черкаської дитячої музичної школи № 2, а також представники відділення Всеукраїнської благодійної організації «Турбота про літніх в Україні» в м. Черкаси. Читачі й бібліотекарі проникликливо декламували вірші й художню прозу про молодих людей, які залишали школу і йшли на фронт; про жінок, що кохали й чекали, лікували й воювали; про малюків, чиї перші враження про світ були покреслені вибухами, смертями, непоясненною жорстокістю; про листонош, які боялися своєї роботи; про остарбайтерів, знищені села, концтабори. Розповіді й читання переривалися переглядом відеоматеріалів – уривків із документальних і художніх стрічок, журналістських робіт – й тематичних слайдів. Юні артисти підсилювали емоційну напругу пронизливими піснями про страждання, чекання, відвагу оборонців і красу рідного краю, за який варто боротися в будь-який час.
Представники благодійної організації звернулися до молодого покоління, описавши свою роботу, наголосивши на важливості пам’яті про найстрашнішу добу в історії людства. А також зачитали свідчення дівчини-остарбайтера, що увійшли до збірки, укладеної за підсумками конкурсу документального оповідання «Бути людиною». Останній ініційований «Турботою…» і німецьким фондом «Пам’ять, відповідальність і майбутнє» та проводиться вже кілька років поспіль.
Традиційно добре сприймається читачами бібліотеки web-розвідка «Ми з майбутнього». За своєю сутністю це серйозний квест для учнів середньої і старшої школи, що передбачає пошук локацій за картою й виконання різних завдань. Знаходячи в різних кутках книгозбірні сторінки з QR-кодами, гравці читають ретельно дібрані факти й розгадують ключові слова, що їх треба внести в кросворд. Усі етапи цього заходу ретельно описані тут. Цього року його учасниками стали учні 7-Г класу СПШ № 17, 7-Б класу ЗОШ № 24 та студенти Черкаської медичної академії. Організатори події – працівники відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів – запропонували відвідувачам не лише цю гру. Для учнів 8-Б класу ЗОШ № 5 вони провели історичну відеогодину «Нескорена Україна: роки Другої світової війни».
Щемливою й, водночас, інформаційно насиченою стала літературно-патріотична година «Друга світова війна: украдене дитинство» у відділі обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів, проведена для учнів 3-А й 4-Б класів Першої міської гімназії. Бібліотекарі запропонували маленьким читачам ознайомитися з темою за допомогою якісних художніх книг: «Потерчата» Володимира Рутківського, «Климко» й «Вогник далеко в степу» Григора Тютюнника, «Оті два роки… У Києві при німцях» Дмитра Малакова, «Клятви не зрадив» Андрія Поліщука, «Первінка» Миколи Вінграновського, «Гер переможений» Любові Пономаренко. Ці історії висвітлюють події війни й участь у них дітей у найрізноманітніших аспектах. У них ідеться про труднощі життя при окупації – допомогу батькам у важкій роботі, голод, втрату друзів і близьких; про вихованців воєнних дитячих будинків; про нелюдські досліди й страждання малюків у концентраційних таборах; про діяльність юних партизанів, диверсантів, розвідників тощо. Бібліотекар коротко описала кожну книжку, підкреслила основні сюжетні перипетії, образи героїв, художні досягнення авторів. Тепер юні читачі можуть продовжити знайомство із запропонованою літературою вдома, краще розуміючи й усвідомлюючи тему.