З-поміж усіх життєвих тем, які найбільше турбують підлітків, незалежно від статі, чільне місце посідає любов. Чим вона відрізняється від закоханості і які складові передбачає? Наскільки важлива в ній сексуальна складова і з ким про це можна поговорити? Чи варто серйозно сприймати свої симпатії до особи протилежної статі чи потрібно зосередитися на навчанні? Ці питання рано чи пізно постають перед усіма молодими людьми, й не завжди є можливість почути на них адекватну відповідь. Тож, мабуть, не дивно, що година спілкування «Дружба, закоханість, любов: спільне, відмінне + формула любові», розроблена психологом бібліотеки для учнів старшої школи, знайшла такий палкий відгук у наших читачів. Напередодні улюбленого свята всіх закоханих у заході встигли взяти участь учні 9-Б, 10-А класів Першої міської гімназії та 2 курсу Черкаської медичної академії.
Природно, що кожна група користувачів бібліотеки по-різному сприймає таку дражливу тему. Багато що залежить від спільного настрою цієї групи й багатьох індивідуальних обставин у її учасників. Тому й формат спілкування для кожного класу / курсу психолог вибрала окремий, уважно сортуючи винесені на обговорення тези й практичні завдання. У цій статті йтиметься про захід, організований для учнів 9-Б класу.
Початок спілкування був покладений «теоретичною» частиною, коли психолог запропонувала більш чітко визначитися з поняттями. Учасники детально розібрали, чим емоційна й бурхлива закоханість відрізняється від виваженого й спокійного кохання, вислухали думки відомих людей із цього приводу, притчі й результати наукових досліджень. Поговорили про важливість таких компонентів здорових стосунків, як дружба, взаємоповага, відповідальність, спільні моральні орієнтири, інтереси й плани на майбутнє.
Надалі виклад інформації змінила інтерактивна робота, обмін думками й практичні заняття. Об’єднані в групи підлітки письмово пояснили, якою вони бачать роль сексу в любові й чи можливе одне без іншого. Також, стоячи в колі учасники вже усно назвали цінності, важливі для них у взаєминах із коханими. А потім виконали символічну дію: почергово дмухали на полум’я свічки, намагаючись зробити це максимально обережно й не загасити його. Ця вправа допомогла підліткам усвідомити й запам’ятати відчуття обережності й спільної відповідальності за вогник справжніх почуттів.