Підготовка до кількох наймагічніших тижнів року тривала в бібліотеці ще з листопада: деяким читачам так хотілося наблизити мить подарунків та інших приємних прояв, що вони готові були відвідувати тематичні заходи заздалегідь. Як і завжди, компанію дітям склали всі відділи обслуговування бібліотеки, запропонувавши для відпочинку й розваги лялькові вистави, вечорниці, вікторини, конкурсні програми, народознавчі години тощо.
Максимально глибоко поринути у фантастичні літературні світи, знайти там знайомих персонажів і потоваришувати з ними допомогли малечі працівники відділу масової роботи та естетичного виховання. Зокрема, круїз зимовими казками «У замку Снігової королеви» став для учнів 4-А класу СПШ № 3 справжнім інтелектуальним викликом. Їм довелося пригадати «Снігову королеву» Г. Андерсена, «12 місяців» С. Маршака, «Зиму в Простоквашино» Е. Успенського та «Пані Метелицю» братів Грімм у вікторині «Зимова круговерть». А також розпізнавати улюблених героїв за словесними описами в грі «Портретна галерея»; відгадувати твір за його першим та останнім реченням (абзацом) у конкурсі «По кігтях і хвосту»; допомогти персонажам, які загубилися, знайти свою казку й, нарешті, показати героїв новорічно-різдвяних історій за допомогою міміки й жестів.
Із неабияким азартом взялися учні 2-Б та 2-В класів СПШ № 3 за завдання новорічного калейдоскопу «До свята новорічного ми в коло друзів кличемо» в цьому-таки відділі. Малеча залюбки перевірила своє вміння швидко добирати рими до зимових віршиків, сипати творчими експромтами, вигадуючи привітання на кожну літеру абетки, майстерно формувати сніжки з білого паперу, а потім влучно «стріляти» ними. Довелося учасникам показувати чудеса хореографії під різні мелодії, розгадувати загадки, перевіряти силу власних легень, переносячи сніжинки в повітрі самим лише подихом. На особливо веселих чекали кумедні «фанти», вимоги яких випадало виконувати всім, до кого в руки потрапляв чарівний капелюх. Утім, усіх веселощів і не перелічити, там, де дітвора, їх багато не буває… Важливо, що самими лише розвагами в цьому відділі не обмежилися й тому чергували смішні завдання із цікавою інформацією про реальних прототипів Діда Мороза й святого Миколая.
Дбали бібліотекарі відділу масової роботи та естетичного виховання й про мистецький смак своїх користувачів. Тож літературно-музичну годину «Казка, яку розповіла музика» для учнів 2-А класу Першої міської гімназії присвятили найкрасивішій і найзагадковішій історії німецького письменника та балету, створеному на її основі російським композитором. Мова, звісно ж, про «Лускунчик» Е. Гофмана. Хоча магічна музика П. Чайковського до цього літературного тексту – теж дуже вагома тема для розмови. Досконала за композицією та балансом увертюра; грайливий танець феї Драже; екзотичні арабський, іспанський, китайський і російський танці; ліричний вальс квітів; бравий і, водночас, трохи легковажний марш… Усі ці та багато інших партій балету відомі багатьом змалечку. Для ліпшого розуміння дітьми кожної окремої теми бібліотекарі ілюстрували музику переказом сюжетних перипетій казки. А для «закріплення» й унаочнення матеріалу захід завершили переглядом радянського мультфільму «Лускунчик», у якому й звучить шедевр П. І. Чайковського.
Такою ж розмаїтою й насиченою була програма святкових заходів у відділі обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів. Одним із найулюбленіших жанрів серед малюків в усі часи була лялькова вистава – прекрасне наочне втілення повчальних і змістовних історій. Тож у цьому році відвідувачам відділу працівники запропонували аж два подібні видовища. Наприклад, учні 1-Б класу СПШ № 17 насолодилися ляльковою виставою «Білохвостик і ялинка». У ній ішлося про намагання одного маленького негідника зрубати розкішну пухнасту ялинку, принаду цілого лісу для прикрашання власної домівки. Так лісових мешканців ледве не позбавили чарівного зимового свята. Тільки згуртувавшись, об’єднавшись у тому числі із давніми ворогами, звірі відстояли-таки улюблену вічнозелену красуню.
У ляльковій виставі «Новорічна пригода» сюжет розгортається довкола вкрай неприємної втрати. У Діда Мороза в останню мить зникла торбинка з подарунками! Щоправда, є підозра, що цьому зникненню «посприяла» Баба-Яга з підступними посіпаками Лінню й Брехунцем. Знайти презенти власнику було ох як нелегко – там ще вовки долучилися, і торбинка мандрувала з рук у руки (а інколи – й у лапи). Але, зрештою, справедливість перемогла.
Наситити не лише очі, а й мозок читачам цього відділу допомогли два суто інтелектуальні заходи. Наприклад, для учнів 2-А класу Черкаського колегіуму «Берегиня» працівники відділу провели годину народознавства «Зима прийшла з дарами – з добрими святами» у межах лекторію з популяризації духовної спадщини «Джерельце». Бібліотекар спілкувалася із читачами окремо про День святої Катерини та День апостола Андрія зі звичним для 7 і 13 грудня ворожінням дівчат й розіграшами хлопців. Про традиційні «миколайчики» і 12 різдвяних страв на чолі з «багатою» кутею. Про щедрування, засівання, водіння Кози на Меланки й Василя та купання в крижаних ставках на Водохреща.
Не менше задоволення учням 3-В класу СПШ № 3, 3-Є класу СПШ № 17 та 2-Б класу Першої міської гімназії принесла пізнавальна година «Де живе Санта-Клаус». Малюки радо уявляли, як спостерігають вогняні шоу просто на вулицях у Шотландії й дарують друзям вуглинки в Англії; як обливають одне одного водою в Таїланді й поспішають з’їсти 12 виноградин під бій курантів в Іспанії; як ідуть у гості із каменем за пазухою в Греції й засмагають на пляжі в Австралії (там-бо новорічна ніч – розпал літа); як прикрашають слонів в Індії й смакують шоколадним поросям в Угорщині. І, напевно, не одне дитя вже обдумує план впровадження деяких особливо приємних традицій у своїй родині напередодні 1 січня.
Не поступилися колегам і працівники відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів – їхні заходи стали приємною «родзинкою» в зимовому дозвіллі старших дітей. Наприклад, усміхатися, активно рухатися й задіювати логіку учнів 6-А класу СПШ № 3 та 5-А класу ЗОШ № 7 примусила класна тусовка «Новорічна круговерть». Спочатку, щоправда, учасникам випало чемно послухати інформацію про зимових чарівників із багатьох країн світу, а ще про ексцентричні, курйозні та несподівані традиції відзначення Нового року в різних народів. Та потім уже веселощі ніщо не могло спинити. За допомогою конкурсів учасники досить успішно демонстрували свої артистичні здібності, скажімо, зображуючи дію новорічних подарунків на різних членів родини, читаючи дитячого віршика з відмінною інтонацією або через пантоміму показуючи слова. А ще перевіряли координацію рухів у конкурсі на подолання перешкод із зав’язаними очима. Іншими словами, гав не ловили й не нудьгували – це точно.
А от традиційні вечорниці «Україна колядує» нагади учням 7-А класу ЗОШ № 2, 5-А класу ЗОШ № 22, 7-Б класу ЗОШ № 6 про особливі звичаї святкування в їхніх прабабусь і прадідусів. У тематично оформленій «світлиці» відділу на дітей чекала коротка пізнавальна частина заходу, яку складала оповідь бібліотекаря про стандартний сценарій подібних посиденьок. Йшлося про те, кого запрошували в хату; яких церемоній дотримувалися при випіканні зимового добреника – калити; як хлопці жартували, а дівчата ворожили; якими загадками й примовками перевіряли кебету потенційних суджених і на якому етапі гуляння такі перевірки доречні. А «розігрітися» й посміятися читачам допомогли ігри в образах панів Коцюбинського й Калитинського. Діти намагалися вкусити солодку калиту й вимазати сметаною менш успішного суперника. Коли стрибати за смакотою втомилися, а боки калити виявилися добряче покусаними, учасники взялися читати жартівливі передбачення свого майбутнього «з кошика».