background

     Поспілкуватися з представниками «гіганта» сучасного українського видавничого ринку, одного з найпотужніших і найпопулярніших видавництв на теренах держави – «Клубом сімейного дозвілля» – випала нагода працівникам та читачам бібліотеки – учням старших класів ЗОШ І – ІІІ ступенів № 12. Зустріч у режимі скайп-конференції організували ГО «Книжковий маестро» та кафедра видавничої справи та редагування Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького. Відвідати зустріч мали можливість не лише студенти й наші читачі, а й усі бажаючі.

     Протягом заходу присутні черкасці зазирнули на творчу «кухню» видавництва, дізналися, як формуються й підтримуються літературні тренди в Україні та оцінили переваги й труднощі роботи в «Клубі». Власне видавництво презентували його директор Вікторія Столяренко та керівник відділу маркетингу Ірина Гримайло. Інформація віртуальних гостей бібліотеки зацікавила насамперед професіоналів та молодь, яка вже обрала майбутню спеціальність, пов’язану з випуском і реалізацією книжкової продукції. Наприклад, корисно було дізнатися особливості організації редакційного процесу. Зокрема, Вікторія Столяренко розповіла, що видавництво чи не першим в Україні обрало модель управління, раніше властиву переважно ІТ-сфері. Мається на увазі, що при підготовці конкретного видання «під нього» створюється проектна група, яка «веде» матеріал від моменту придбання авторських прав до збуту готової книги на відповідному ринку. Також видавництво постійно співпрацює з перекладачами, художниками-оформлювачами, верстальниками, літературними редакторами, яких залучає до різних проектів.

     Наші співрозмовниці розповіли також, що при відборі творів для друку орієнтуються на своєрідну читацьку моду. Так, наразі активним є попит на літературу з національної історії та українську жанрову книгу – український детектив, українське фентезі, український любовний роман. Тобто все, побудоване на сучасних вітчизняних реаліях і присвячене героям, зрозумілим і близьким нашим землякам.  Цікаво було також дізнатися, що у своїй роботі видавництво зважає на «колег», потужних у різних літературних нішах (наприклад, у галузі документалістики й науково-популярної літератури йдеться про «Наш Формат», у белетристиці – про «Фоліо» і «Видавництво Старого Лева» тощо). Компанія провадить жваву діяльність і на міжнародній арені: зв’язки з іноземними партнерами зараз настільки налагоджені, що часто про нових авторів «Клуб сімейного дозвілля» дізнається ще до того, як в англомовному світі їхні твори стають бестселерами.

     Молодих українських письменників видавці знаходять значною мірою завдяки популярним авторським змаганням – наприклад, розкрученому Міжнародному літературному конкурсу романів, п’єс, кіносценаріїв, пісенної лірики та творів для дітей «Коронація слова». Йшлося на зустрічі й про прийоми промоції книги, якісний і не дуже папір для поліграфії, мінімальні наклади для різних жанрів літератури, незначну на сьогодні популярність електронних книг. Тож попри значний масив спеціалізованої інформації, зустріч була корисною не лише для майбутніх видавців-студентів. Цілком можливо, що таке спілкування із суперуспішними представниками професії вплинуло й на наших читачів, адже за кілька років (якщо не місяців) їм також доведеться зробити важливий життєвий вибір.

 

IMG_0384.JPG IMG_0391.JPG IMG_0395.JPG IMG_0399.JPG