background

      Перший урок нового навчального року на допомогу вчителям провели для багатьох черкаських школярів і в нашій бібліотеці. Послухати цікаву нову й трохи призабуту за літо інформацію про історичні події в Україні, її сьогодення, природу, усну народну творчість, побут співвітчизників, їхні традиції та культуру учні могли як у просторих залах читальні, так і на пунктах нестаціонарного бібліотечного обслуговування. Працівники закладу підійшли до підготовки заходів по-різному й креативно, від чого уроки вийшли дуже відмінними, хоч й однаково ефективними.

     Переглядаючи століття існування держави з моменту утворення й найбільшої слави Київської Русі, заснування та підступного знищення Запорозької Січі, запеклої боротьби в часи громадянської війни початку ХХ століття й на полях двох світових воєн, вікопомного дня ухвалення Акту проголошення незалежності України, не можна уникнути й сучасних процесів, які визначають майбутнє зараз. На тлі понад тисячолітньої ретроспективи події в східних регіонах країни постають ще виразніше й набувають доленосного значення. Під таким кутом зору працівники відділу обслуговування учнів 5 – 9 класів запропонували поглянути на світ під час уроку державності «Україна – нація єдина». Захід проводився для учнів 7-А, 7-Б, 9-Б класів ЗОШ № 19, 8-А, 8-Б, 9-Б класів Першої міської гімназії у приміщенні бібліотеки, а також для учнів 7-го класу ЗОШ № 8 на пункті нестаціонарного бібліотечного обслуговування.

     Оскільки історія твориться руками людей, найбільшу увагу протягом уроків приділили окремим героям. Тим, хто захищав Донецький аеропорт, здобувши заздрісне й, водночас, захоплене прізвисько «кіборг», як сержант розвідроти Василь Соколовський із Рівненщини; хто боронив рубежі країни на Сході, своїм тілом прикриваючи рядових солдатів і власним життям творячи міф, як генерал-майор Ігор Момот із Черкащини; хто готував бійців до запеклих боїв, витворюючи унікальну методику навчання воїнів, як ще один наш земляк, полковник В’ячеслав Галва.

 

002.jpg 003.jpg 004.jpg 005.jpg

     Знання минувшини, безумовно, важливе. Та ніщо не викликає такого почуття ніжності, захвату й поваги до рідної землі, як розуміння її легенд та багатства її природи. Тому окрім короткого екскурсу в минулі століття, під час ще одного уроку державності, проведеного в цьому ж таки відділі для учнів 5 – 6-х класів ЗОШ № 19 та 7-А класу Першої міської гімназії, особливий наголос бібліотекар зробила на розмаїтті навколишнього світу та рукотворних див України. Читачам розповіли про щедрі чорноземи й традиційні культури, що народ споконвіку на них вирощує; про унікальні крейдяні бори й карстові печери; про життєдайні ріки, озера й моря; неповторні квіти й дерева. Пригадали учасники заходу й фольклорні оповіді про виникнення найбільших міст України, співців їхньої краси – письменників та державних діячів, які працювали заради збереження пам’яток культури для прийдешніх епох. А ще з користувачами поговорили про державні й найбільш упізнавані народні символи України. І перевірили знання підлітками загальних відомостей про життя й побут нашої країни.

 

006.jpg 007.jpg 008.jpg 009.jpg

     Незалежна Україна протягом останніх десятиліть знала не лише трагедії, і славу її діти здобувають не тільки на полі бою. Про це з учнями 3-А, 3-Б класів ЗОШ № 19 та 2-А, 2-Б класів ЗОШ № 21 говорили під час першого уроку «Україна – це я!» працівники відділу обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів. Звісно, не можна було оминути увагою й страшні події – неоголошену війну, Революцію гідності з їхніми жертвами, а також історію української державності загалом, – цю інформацію в доступній для малечі формі, за допомогою промовистих слайдів, віршів і відеокліпів також озвучили. Але акцент зробили на світлих сторінках сучасності: досягненнях наших земляків у мистецтві, спорті, науці й техніці, космонавтиці, мас-медіа, у галузі різноманітних рекордів. Надійно зафіксувати в пам’яті актуальну тему Першого уроку дітлахам допомогла спільна робота. Наприкінці заходу маленькі читачі створили панно-карту України, наклеївши на заздалегідь підготовлену форму кожен по крихітному блакитному або жовтому сердечку. Кольорові папірці містили напис «Україна – це я!», а також ім’я й прізвище свого юного автора.

 

010.jpg 011.JPG 012.jpg 013.JPG

     Україна зачаровує не тільки красою своєї природи, а й мистецтвом, фольклором, добротою й щедрою душею своїх мешканців. У цьому переконалися учні 7-А, 7-Б класів ЗОШ № 5, 8-А, 8-Б класів ЗОШ № 19, 9-А та 10-Б класів Першої міської гімназії, відвідавши урок державності «В Україні наша доля, життя і майбутнє» у відділі масової роботи та естетичного виховання. Бібліотекарі розповіли учасникам заходу кілька щемливо-прекрасних, романтичних переказів про заснування мм. Сміла й Тальне, виникнення річки Ятрань. А ще залучили їх до співу українських пісень, зачитали тематичні вірші й допомогли потренувати здогадливість з ерудицією за допомогою короткої вікторини на теми державотворення, козацького побуту й військової науки, національних вірувань, традицій. Наочно продемонстрували вагомість патріотизму та щирої доброти й гості заходу – волонтери відділення Всеукраїнської благодійної організації «Турбота про літніх людей в Україні» на чолі з головою правління відділення Тетяною Анатоліївною Бугерею. Волонтери розповіли юним читачам про свою щоденну працю на ниві взаємодопомоги й безкорисливого піклування про інших співгромадян, а ще виконали кілька пісень за темою уроку. Крім того, вони навели приклади особистої підтримки воїнів АТО, яку, в міру сил, надає кожна з них. Ідеться про плетення теплих речей, виготовлення сухих борщів, перерахування коштів на армію тощо.

 

IMG_6796.JPG IMG_6802.JPG IMG_8957.jpg IMG_9025.jpg

      Особливо жваво, активно й весело пройшов урок патріотизму «Україна – мій рідний дім», який для учнів 6-Б класу ЗОШ № 11 провели у відділі обслуговування учнів 5 – 9 класів. Крім загальної пізнавальної інформації, поданої читачам із дотриманням канонів патріотичної тематики, бібліотекар запропонувала дітям нестандартний засіб запам’ятовування важливих відомостей про свою землю. Зокрема, присутні відповідали на хитромудрі питання історичної та народознавчої вікторини (часом вчителька долучалася до обговорення відповідей, доповнюючи здогади своїх учнів коментарями та біблійними легендами-поясненнями окремих народних звичаїв). А ще користувачі дописували мапу України, додаючи до малюнка написи назв обласних центрів; «збирали» козака в похід, а дівчину на вечорниці, обираючи серед зображень картки з елементами національного одягу й аксесуарів; пригадували народні музичні інструменти; намагалися здогадатися, яким символічним значенням наші пращури наділяли дівочу косу й козацький чуб. Також урок патріотизму з аналогічною назвою для учнів 6 класу ЗОШ № 8 провела працівник відділу на нестаціонарному пункті бібліотечного обслуговування.

 

018.jpg 019.jpg 020.jpg 021.jpg