В усі епохи – від Нестора Літописця до Івана Котляревського, від Тараса Шевченка до сучасних письменників і публіцистів; на папірусних сувоях, у книгах, газетах, на екранах планшетів; під час уроку, поїздки в поїзді, у ліжку перед сном, – слова й тексти знаходять до нас дорогу завжди й усюди. І коли ж іще згадувати про грандіозне значення писемності, як не напередодні відповідного свята?.. Тож до Дня української писемності та мови в нашій бібліотеці пройшли одразу кілька пізнавальних заходів для малечі.
Особливою повагою до рідного слова була пройнята літературно-історична година «Рідна мова – життя духовного основа», проведена відділом обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів для учнів 3-Б класу Першої міської гімназії. Діткам пояснили, чому свято писемності припадає саме на 9 листопада. Ще більше оцінити красу й багатство української мови читачі змогли завдяки цитатам, що зібрали чи не всі поширені до неї епітети – «калинова», «солов’їна», «барвінкова», «ніжна», «мелодійна» тощо. Вражені, малюки й собі заходилися цитувати тематичні вірші. Та словами можна не лише захоплюватися, а й бавитися з ними, переплітати в несподівані фрази й короткі твори. У цьому присутні переконалися на прикладі прислів’їв, скоромовок і загадок.
Легковажне й водночас шанобливе ставлення до мовлення демонстрували учасники іншого заходу – учні 3-Б класу Черкаського НВК «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів - ліцей спортивного профілю № 34», для яких працівники цього самого відділу організували конкурс юних мовознавців «Барви рідного слова». Серед запропонованих маленьким ерудитам випробувань були: добір антонімів до названих слів, розв’язання філологічних загадок, редакторські вправи з виправлення суржикових утворень, пояснення рідковживаних хитромудрих понять. Найвеселішим вийшло змагання «Склади речення», в якому діти мали ввести у фразу архаїзм. Яких тільки варіацій не зазнало старовинне визначення паска («очкур»)! Його й «в штани запрягали», й «в окуляри вбирали», і батьком називали… Зате саме завдяки цьому конкурсу діти зрозуміли, що вивчення мови може бути заняттям захопливим, цікавим, навіть кумедним й аніскільки не нудним.