Радимо прочитати
Хто вигадав піцу?
Хто вигадав піцу? // Zадавака. – 2021. – № 20. – С. 3.
Ви знаєте, що піца – це корж зі смачною начинкою. А як думаєте скільки їй років: 100, 200, а може 300? Нещодавно археологи розкопали в Чорній пустелі Йорданії давню хатину мисливців-збирачів і зайшли на руїнах вогнища скам’янілі залишки коржа. Його пекли з диких злаків з кусками м’яса зверху. Схоже на піцу? Але ж їй понад 14 тисяч років.
Зі статті ви дізнаєтеся про найпопулярніші види піци у світі та цікаві факти про неї.
Еволюція взуття
Еволюція взуття: від постолів до модних снікерсів // Zадавака. – 2021. – № 18. – С. 3.
Вам, мабуть, важко уявити, що зо дві сотні років тому взуття було розкішшю, його могли носити лише заможні верстви населення. Щоправда, історія цієї базової «речі» гардеробу наразі не відтворенав повному обсязі: хто й коли вигадав взуття, досі лишається таємницею. І все ж можна добачити багато цікавих і містичних моментів. Приміром, що означає мати ворога під п’ятою і як це пов’язано з традицією носіння взуття?..
Про личаки й постоли, появу чобіт, підбори та вплив статусу власника на їх висоту, носаки та їх довжину, особливості сучасних трендів і «мікс» стилів читайте докладніше в запропонованій статті.
Секрети любовного діалогу, або Про що говорити на першому побаченні
Секрети любовного діалогу, або Про що говорити на першому побаченні // Zадавака. – 2021. – № 17. – С. 8.
Підлітковий вік – період захоплень, симпатій і першої закоханості. Разом із тим, це час емоційних сплесків і настроєвих вібрацій. Надто це стосується дівчат, адже вони від природи наділені цими рисами, зрештою, як відвертістю й балакучістю. Тож ця стаття з умовної серії «Тсс! Між нами, дівчатками…» стане добрим порадником для юних романтичних красунь, бо ж розкриває хитрощі сердечної балаканини.
Як не втрапити в любовну «пастку», не розчаруватися в протилежній статі, уникнути безсонних сльозливих ночей і втримати увагу та інтерес залицяльника, розповідає стаття в рубриці «Про це…».
Зборовський А. Джарилгач – найбільший безлюдний острів Європи
Зборовський А. Джарилгач – найбільший безлюдний острів Європи / Анатолій Зборовський ; фото автора // Країна знань. – 2021. – № 6-7. – С. 37-41.
Найбільший безлюдний острів Європи, що омивається Чорним морем, пойменований «українськими Мальдівами», – таким є Джарилгач. Сюди в період сезону курсують екскурсійні теплоходи та приватні човни. Назва острова, вочевидь, не українського походження, тим паче, що подибуємо й інші «екзотичні» назви з натяком на східну «генетику». Приміром, Йогадж – саме так згадується південноукраїнський острів на карті турецького адмірала й картографа Пірі Реїса (або Хаджі Мухиддіна Пірі ібн Хаджі Мехмеда).
Про географічне розташування острова, його флору й фауну, документальні й літературні згадки, трактування ймення «Джарилгач» та «еквіваленти» топоніму, історію острова, долю маяка, перспективи «українських Мальдів» читайте докладніше у пропонованій статті.
Маламуж О. Як створити успішний мультфільм
Маламуж О. Як створити успішний мультфільм / Олег Маламуж; спілкувалася О. Бузаджи // Однокласник. – 2021. – № 9. – С. 4-6.
У час технологій, змішаних форматів та онлайнових платформ дедалі популярнішою серед молодого покоління стає анімація. З’являються видавництва, які випускають у світ книги з використанням інтерактиву, анімації. Особливо потужно цей напрям заявив про себе в кіно – та мультиіндустрії, надто це стосується японського аніме. Проте й Україна не пасе задніх: останнім часом вітчизняний продукт потрапляє на західний ринок і на рівні з іншими стає доступним для іноземної авдиторії (як це сталося з мультфільмом «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила»). На підході – довгоочікуваний анімаційний фільм «Мавка. Лісова пісня».
Докладніше про специфіку та секрети анімаційного кіно й мультфільму, складнощі в процесі створення продукту, роль режисера, український контент, кіноадаптацію літературних текстів, перспективи вітчизняної анімації, власний досвід читайте в інтерв’ю з Олегом Маламужем – режисером анімаційних фільмів та куратором напрямку Art development and Animation у школі Projector.