background

Критика прози : статті та есеї / Віктор Неборак [та ін.]. – Київ : Грані-Т, 2011. – 326 с. – (De profundis).

У виданні представлена критика творів Юрія Андруховича, Сергія Жадана, Оксани Забужко, Костя Москальця, Андрія Содомори, Валерія Шевчука та ін. Критика дослідників конструктивна, мова викладу легка для сприйняття (іноді іронічна), а статті заохочують до прочитання розглянутих творів. Опубліковані раніше в непов’язаних між собою виданнях, зараз ці праці під однією обкладинкою становлять цілісне уявлення про сучасний літературний стан в Україні, про теми та проблеми, що піднімають автори перед собою і читачем. Книжка буде цікава всім, хто заблукав у величезному літературному світі, а також літературознавцям, які досліджують творчість сучасних вітчизняних письменників і спостерігають за літературним процесом в Україні та світі.

Стежками Басьо : альбом-путівник / [авт. тексту і фот. Г. Шевцова ; пер. з яп. І. Бондаренка]. – Київ : Грані-Т, 2007. – 95 с. : фотоіл.

Ця книжка-альбом містить значно більше, ніж ілюстровану подорож шляхами, якими колись мандрував видатний японський поет Мацуо Басьо. Окрім проникнення у творчий світ Мацуо Басьо, це видання дає читачеві змогу відчути своєрідну і часом складну для сприйняття європейця атмосферу японської культури. Книжка більше схожа на мистецький твір, ніж на культурологічну розвідку. Вона буде цікава для всіх, хто небайдужий до поезії, до мистецтва, до неповторної культури Японії.

Шевцова Г. Історія японської архітектури і мистецтва : навч. посіб. / Галина Шевцова ; Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України, Київ. нац. ун-т будівництва і архітектури ; [пер. на яп. Т. Накаяма ; фото авт.]. – Київ : Грані-Т, 2011. – 231 с. : фотоіл. – Бібліогр.: с. 192-193.

Навчальний посібник «Історія японської архітектури» призначений для студентів архітектурних вищих навчальних закладів, студентів мистецьких та сходознавчих спеціальностей, а також усіх, хто цікавиться культурою Японії. Книга ознайомлює читача з історією та теорією розвитку архітектури і певних, тісно пов’язаних з архітектурою, галузей монументального мистецтва Японії від доби неоліту до початку ХХ ст. Основою для створення книги став особистий досвід автора – Галина Шевцова багато років стажувалася і працювала в Японії, де займалася вивченням та реставрацією пам’яток архітектури.

Іоанн Георг Пінзель. Скульптура. Перетворення [Образотворчий матеріал] : альбом / [ідейна концепція та підбір цитат Т. Возняка ; візуал. концепція Д. Клочко ; авт. текстів Б. Возницький, Т. Возняк, Д. Клочко ; фот. М. Іващенка, К. Сачека, А. Кіся ; пер. нім. І. Андрущенка ; пер. англ. І. Басенко]. – Київ : Грані-Т, 2007. – 151 с. : фот.

Альбом присвячено спадщині одного з найзагадковіших майстрів барокової скульптури XVIII ст. Більша частина її зібрана у Львівському музеї сакральної скульптури, що був відкритий для глядачів у другій половині 90-х років минулого століття. Також до альбому входять зображення творів скульптора, що донині залишилися у вівтарях храмів м. Бучач (Тернопільська обл.) та у Тернопільському краєзнавчому музеї. Вступні статті героя України Б. Г. Возницького та відомого культуролога Тараса Возняка доповнені матеріалами, що стосуються епохи й значення спадку скульптора. Поряд із зображенням уміщено розлогі цитати з творів поетів та мислителів того часу. Для широкого кола читачів.

Городецький. Виклик будівничого [Образотворчий матеріал] / ідейна концепція Д. Клочко, П. Бевза ; текст, архів. матеріали та прим. Д. Малакова ; післямова С. Кримського ; пер. англ. Є. Новікової ; фот. З. Білаш [та ін.]. – Київ : Грані-Т, 2008. – 175 с. : фот.

Альбом присвячений спадщині архітектурного генія Києва початку ХХ століття Владислава Городецького. Митець уже тоді протистояв прагматичному підходу до зміни архітектурного образу Києва. Архітектор працював з різними історичними стилями, але породжує й сьогодні відчуття візуальної несподіванки. Кожна його споруда – це особливий світ, який впускає глядача до непобутового виміру світу, оскільки розкодовує пам'ять про різні епохи та стилі. Вперше не лише описано, а й проаналізовано художній метод Городецького. Для широкого читацького загалу.