background

          Відгуло лунким церковним передзвоном найсвітліше та найпрекрасніше свято християн – Великдень. Поширюючи знання про традиції його відзначення й тонкощі виготовлення його основних символів, бібліотекарі створювали у читачів ще й відповідний настрій. Не знаємо, з якими думками дітлахи переступали поріг бібліотеки протягом Страсного тижня, але залишали вони приміщення сповнені лише найдобріших почуттів.

     На виконання численних великодніх обрядів найкраще надихає вичерпна інформація про їхній порядок, пов’язані з ними забобони й народні прикмети і про те, звідки в них «ноги ростуть». Так, протягом години народознавства «Запашної паски та Божої ласки» в межах лекторію з популяризації духовної спадщини «Джерельце» бібліотекарі оповідали всю історію Страсного тижня, зосередивши увагу присутніх на вчинках Ісуса Христа й подіях, що відбувалися з ним аж до Воскресіння. Для більш повної картини дітям запропонували зазирнути ще глибше в історію, аж до Благовіщення Пресвятої Богородиці, тобто того сокровенного моменту, коли Пречиста Діва дізналася про те, що незабаром вона народить святе дитя. Годину народознавства для учнів 2-А, 2-Б, 3 класів ЗОШ № 6, 1-А, 1-Б класів Черкаського колегіуму «Берегиня» провели у відділі обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів.

     Не менш цікавим був й урок українознавства «Христос воскрес – це радість із небес» у відділі масової роботи та естетичного виховання», який відвідали учні 3-В класу СПШ № 3. Тут бібліотекарі зробили акцент на всіх деталях проживання Страсного тижня. Починаючи з Вербної неділі із заварюванням свяченого вербового гілля від усіх недуг; продовжуючи Чистим четвергом, коли дуже важливо тримати в чистоті тіло, хату й помисли, та Страсною п’ятницею із суворим «голодним» постом аж до виносу плащаниці; закінчуючи Великоднем із його щедрим столом та правилами поводження з освяченим харчем. Чимало говорили й про головний символ свята – прикрашені яйця (крашанки, крапанки, дряпанки, мальованки, писанки) та паски. Дітям цікаво було дізнатися про складну знакову мову, за допомогою якої люди спілкувалися одне з одним просто через писанки. Що хотіли сказати, наприклад, дівчата хлопцям, зображуючи на яйці гроно виноградної лози? А який прекрасний зміст передають таємничий безконечник, свастика, риба? Бібліотекар доповнила свою розповідь також інформацією про те, як красивий народний символ став ще й коштовністю. Зокрема, йшлося про розкішно оздоблені й надзвичайно цінні яйця Фаберже.

002.JPG 003.JPG 004.JPG 005.JPG

     Про зміст і важливість кожного зображення на великодній писанці розповідали й на інших заходах – зокрема під час майстер-класів із розпису яєць у відділі масової роботи та естетичного виховання та у відділі обслуговування дітей дошкільного віку та учнів 1 – 4 класів. Обидва заходи провела народна майстриня, викладач Черкаського міського багатопрофільного молодіжного центру Галина Тимошенко. Майстер-класи відвідали учні 3-А та 4-Б класів Першої міської гімназії.

006.JPG 007.JPG 008.JPG 009.JPG 010.JPG 011.JPG 012.JPG 013.JPG

     До речі, у відділі масової роботи та естетичного виховання розписуванням яєць не обмежилися й запропонували своїм користувачам й інші майстер-класи – з виготовлення великодніх листівок. Для різних вікових категорій читачів і листівки були відмінними. Наприклад, учні 2-А класу Першої міської гімназії та 2-А класу ЗОШ № 19 з допомогою працівників відділу робили з кольорового паперу ошатний великодній кошик із крашанками. А учні 3-А й 3-Б класів СПШ № 3 створювали більш складну, та не менш симпатичну картинку-аплікацію з курчатком у яєчній шкаралупі.

014.JPG 015.JPG 016.JPG 017.JPG