Проекти бібліотеки

Правила медіачеленджу «Скарби козацького міста»

     Кілька порад для всіх шукачів «Скарбів козацького міста»:

 

     1. Переконайся, що ти вже достатньо дорослий, аби вирушити в захопливі мандри старовинними Черкасами. До участі в нашому медіачеленджі запрошуються учні 6 – 11 класів. Ти можеш долучитися до боротьби сам або підключити друзів (у такому разі не забудьте вигадати прикольну назву для команди й обрати капітана). У команді може бути від 2 до 6 осіб.

     2. Зареєструйся на участь у грі. Для цього просто треба заповнити невеличку анкету. Будь уважним: деякі питання стосуються тільки командних гравців.

     3. Уважно читай кожну главу захопливої історії про моторного Микиту і його відданих друзів. Пильнуй деталі, запам’ятовуй фрази, будь максимально зібраним і зацікавленим. Адже кожна нова частинка оповіді наближатиме тебе до розгадки: де ж він заховався, той скарб? Тексти знаходь щотижня у виданні «Нова Доба» (газета й сайт), на порталах «ПРОЧЕРК» та in.ck.ua, а також на сторінці події в мережі Facebook.

     4. Ретельно виконуй усі завдання, передбачені черговою главою (і так, для цього потрібно щоразу дочитувати уривок до кінця!). Задіюй усю свою фантазію й ерудицію. А ще май напоготові фотокамеру (вона може бути в телефоні, ми не проти), власну сторінку в соціальних мережах Facebook або Instagram, пристрій для виходу в Інтернет. І запам’ятай раз і назавжди дорогу до Черкаської обласної бібліотеки для дітей. Не сумнівайся: цей маршрут тобі не раз стане в пригоді. Усі зусилля не будуть марними: за твою роботу отримуватимеш бали. Чим їх буде більше, тим лояльніші організатори й тим вірогідніші шанси на перемогу. Ті індивідуальні гравці й команди, які накопичать найбільше балів, отримають пам’ятні подарунки, незалежно від того, чи пощастить їм знайти скарб. За кожне виконане завдання нараховується 1 бал. Але не зволікай, на подолання кожного блоку перешкод матимеш лише тиждень – до виходу нового уривку з новими завданнями.

     5. Регулярно перевіряй свою електронну скриньку, адресу якої зазначив при реєстрації. Саме на цей e-mail учасники отримуватимуть додаткові завдання, деякі підказки й привіти від організаторів.

     6. Виконані завдання надсилай на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Та май на увазі, що не всі випробування передбачають електронні результати. Часом доведеться виконувати дії й над реальними предметами. У такому випадку втілення своїх старань ти зможеш залишити у спеціальній скрині, що чекатиме на тебе у фойє обласної бібліотеки для дітей.

     7. До речі, скриня в читальні, як і e-mail, годиться не лише для відповідей у змаганні. Може статися так, що ти розгубишся, втратиш нитку подій, не знатимеш, у якому напрямку рухатися далі. Не страшно! У такому випадку ти можеш замовити таємну консультацію когось із персонажів історії. Для цього на аркуші паперу або на сторінці файлу формату .doc в правому верхньому кутку зроби позначку «Таємна консультація», а в тексті чітко й зрозуміло поясни, в чому твоя біда, і сформулюй своє запитання. А далі – чекай. Незабаром організатори зв’яжуться з тобою й повідомлять, де й коли відбудеться зустріч із таємним консультантом. Єдине прохання: не зловживай підказками. Так же не цікаво грати, правда ж?..

     8. У бібліотеці також буде оформлена тематична фотозона, присвячена медіачеленджу. Май це на увазі – думаємо, тобі доведеться навідатися до неї зі своєю камерою.

     9. Не стримуй свою уяву! Якщо тобі явилася муза, а завдання чергової глави вже закінчилися, не проганяй натхнення. Пиши, фотографуй, малюй, вишивай хрестиком, роби театральні постановки й кумедні відео. Не обмежуй себе. Й не забувай надсилати плоди своєї творчості нам. Або просто виставляй їх на сторінці в соціальних мережах. Тільки в такому разі не забувай супроводжувати допис хештегами #скарби_Черкаси, #бібліотека_пригод, #медіачелендж. Ми ж бо теж хочемо зацінити твої зусилля. Якщо твій нестримний креатив нас вразить, обіцяємо бонуси.

     10. Якщо ти раптом долучився до медіачеленджу не на початку й не встигнув виконати деякі завдання, не впадай у відчай! Закочуй рукави й берися за роботу з середини (щоправда, перечитати перші глави таки доведеться, інакше скарб тобі не знайти). Дібрати бали, не зароблені своєчасно, тобі допоможе активність. Постійно інформуй громадськість про свою участь у квесті, розміщуй відео або фото з пошуків у соціальних мережах. Не забувай при цьому про хештеги, інакше ми ніяк не дізнаємося про твою PR-діяльність. Одна гідна уваги публікація «коштує» один бал.

     11. Перед публікацією кожної наступної глави на сторінці події буде розміщено турнірну таблицю. Так ти зможеш бачити свій прогрес у змаганні й постійно відстежувати кількість балів у конкурентів.

     12. Не соромся звертатися за порадою й підтримкою до батьків, учителів, бібліотекарів. Їхня мудрість може не раз тебе виручити. Тільки ж не перегинай палицю: завдання виконувати мають таки діти, а не дорослі, це буде справедливо.

     13. Дотримуйся правил чесної боротьби. Автори будь-яких підступів й образ на адресу конкурентів, лайливих коментарів на їхніх сторінках у соціальних мережах та всіляких інших каверз будуть суворо покарані. Діапазон санкцій у нас широкий: від штрафів із втратою балів до цілковитого відлучення від медіачеленджу. Ми за порядність і повагу одне до одного! І всім цього бажаємо.

Всеукраїнська акція «Книги, що говорять»

Інструкція з начитування книг 

 

1. Перед начитуванням книги рекомендуємо перелистати її, ознайомитися зі структурою книги – поділом на розділи, параграфи, наявністю таблиць чи малюнків. Це допоможе потім обрати найкращий шлях для начитування книги.

 

2. Начитування слід розпочинати з титульної сторінки, прочитуючи лише те, що ви на ній бачите. Вживати власні означення на зразок «титульна сторінка» або «на титульній сторінці написано…» не можна. Ось правильний зразок начитки титульної сторінки: «Грицак Ярослав. Новітня історія України. Київ, видавництво «Генеза» 2005 рік». Якщо ініціали автора подані скорочено і ви не маєте можливості їх розшифрувати, тоді можна прочитати прізвище та скорочені ініціали автора: «Грицак Я.В. Історія сучасної України. Київ, Освіта, 2008 рік».

 

3. начитувати книгу потрібно короткими дозованими порціями. Оптимальним є варіант, коли один озвучений файл відповідає одній друкованій сторінці. У такому випадку начитувач, допустивши помилку при озвученні книги, зможе без особливих зусиль перечитати ту чи іншу сторінку.

 

4. перед прочитуванням кожної сторінки потрібно спершу назвати її порядковий номер («сторінка 3», «сторінка 4», «сторінка 5»), і лише тоді переходити до начитування тексту на цій сторінці. Це обов’язкова вимога, яку не можна порушувати!

 

5. Не можна слова або речення з однієї сторінки переносити на іншу. Озвучена книга повинна з точністю відповідати сторінкам друкованої книги. Єдине, що допускається – це прочитання цілого слова, якщо воно переноситься з однієї сторінки на іншу. Напр.: ст. 72 закінчується словом неза-, ст. 73 розпочинається словом «-лежність». У такому випадку ціле слово «незалежність» потрібно прочитати на вибір диктора на ст. 72 або ст. 73.  

 

6. Зберігати кожну начитану сторінку потрібно окремим файлом. Автоматично комп’ютер буде присвоювати цим файлам наскрізну нумерацію (001, 002, 003 і т.д.). Не варто в назві файлу прописувати назву «розділ 1», «вступ», «зміст» і т.д., оскільки тоді комп’ютер вибудує їх в алфавітному порядку, а це ускладнить незрячому пошук. Для прикладу: якщо ви робитимете все згідно цієї інструкції, то у вас складеться така система: файл 001 – титульна сторінка, файл 002 – сторінка один, файл 003 – сторінка два і т.д.

 

7. Якщо при начитуванні книги використовується програма audacity, зберігати кожен начитаний файл потрібно через опцію «експорт звукових файлів» (але не через опцію «зберегти файл»).

 

8. Якщо у тексті траплятиметься розділ або інший структурний пункт, пронумерований латинськими цифрами, тоді при начитуванні варто так і зазначити: «Розділ 5, римське III», «пункт другий, римське VI».

 

9. Якщо в тексті курсивом або жирним шрифтом виділятиметься якийсь підпункт чи пункт (особливо це характерно для підручників), тоді варто вголос про це сказати незрячому читачеві: «Підпункт виділений жирним шрифтом ( далі - назва підпункту)».

 

10.Іноді в тексті трапляється правило в рамці. Тоді також потрібно озвучити те, що ви бачите очима: «Правило в рамці (і прочитати це правило)».

 

11. Якщо в книзі трапляється малюнок, потрібно описати його власними словами. При цьому слід пам’ятати, що по відношенню до незрячих ви можете вільно вживати назви кольорів і слова «подивись, поглянь і т.д.». Це не ображає незрячу людину, навпаки – допомагає їй усвідомити всі моделі поведінки зрячих людей.

 

12. Якщо ви начитуєте підручник, у якому в завданні до параграфа міститься запитання щодо зображеної на малюнку пори року тощо, тоді вам власними словами слід коротко описати цей малюнок. Напр.: «на малюнку зображені оголені дерева, пожовкле і багряне листя опало додолу і лежить на чорній землі; тьмяна жовтокоричнева трава лише в деяких місцях вкриває землю; по небі пливуть сірі похмурі хмарки». В жодному випадку готової відповіді замість опису малюнка давати не можна! Незряча дитина повинна сама зробити висновок про пору року, опис якої вона щойно почула. Описувати малюнки потрібно кількома реченнями, не вдаватися в глибоку деталізацію, щоб не нагромаджувати непотрібні деталі в уяві незрячої дитини. Достатньо буває 20-30 секунд для опису малюнка, в окремих випадках цей опис може тривати хвилину-півтори.

 

13. Якщо в книзі трапляються таблиці, їх також потрібно озвучити за наступною орієнтовною схемою: «Таблиця номер 5 під назвою «частини мови». Таблиця складається з двох колонок і 10 рядків. Перша колонка – частини мови, друга колонка – приклади». Після цього ви переходити до озвучення таблиці, прочитуючи текст в першій колонці і відразу відповідь у наступному рядку, тоді текст в другій колонці та відповідь у наступному рядку. Наприклад: «Частини мови – іменник, приклади – стіл. Частини мови – прикметник, приклади – дерев’яний. Частини мови – дієслово, приклади – стоїть».

 

14.Якщо в книзі трапляються знаки параграфа, напис «розділ» або «пункт» тощо, їх потрібно обов’язково прочитувати. Проте читати розділові знаки не можна, їх просто виділяють інтонаційно.

 

Найголовніше, про що треба пам’ятати при начитуванні книги: читати потрібно лише те, що бачиш, і ділити файли по сторінках. Решта рекомендацій надані тому, що начитувачі можуть зіштовхнутися з тією чи іншою незрозумілою для себе ситуацією, а, отже, вже матимуть відповіді на найбільш поширені запитання.

 

 

2. Технічні засоби для начитування книг:

- диктофон

- мобільний телефон

- комп’ютер

Найбільш оптимальним є начитування ниг з використанням комп’ютера, на який встановлюються програми для запису і підключається зовнішній мікрофон.

 

3. Програми для запису з мікрофона:

- audacity

- gold wave

- mp3DC220

Ці та інші програми є безкоштовними, їх можна завантажити з Інтернету і встановити на власний комп’ютер. Можна скористатися іншими зручними для вас програмами, набравши в пошуковій системі ключові слова «програми для запису з мікрофона».

 

4. В якості мікрофона можна використовувати вмонтований у комп’ютер внутрішній мікрофон. Як правило, він дає неякісний звук (сторонні шуми, тріск, слабка гучність). Тому найкраще підключити зовнішній мікрофон-кліпсу, який продається в комп’ютерних магазинах, або скористатися іншим мікрофоном, який ви маєте вдома.

 

5. Якщо виникає потреба порадитися, просимо телефонувати за наступними номерами:

- Сидоряк Марта (068) 766 50 34

- Хімка Петро (097) 67 67 362, (050) 26 770 27

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Просимо кілька перших файлів надіслати за вказаними електронними адресами для прослуховування та надання рекомендацій. 

Зверніть увагу! Якщо ви встановите на свій комп’ютер програму audacity, у вас на екрані висвітлиться червона кнопка «запис» і кнопка «стоп». Натиснувши кнопку «запис», потрібно прочитати номер сторінки і текст на ній, а тоді натиснути кнопку «стоп». Зберегти файл, присвоївши йому наскрізну порядкову нумерацію, починаючи з 001. Перегорнути наступну сторінку, натиснути червону кнопку «запис», назвати номер сторінки, прочитати текст і натиснути кнопку «стоп», зберегти файл під наступним порядковим номером 002.

Зберігати начитані файли потрібно через опцію «експорт звукових файлів» (але не через опцію «зберегти файл»).

 

Наш сайт: www.openlife.lviv.ua

«Читаюча дитина – процвітаючий край»

Черкаська обласна бібліотека для дітей працює за комплексно-цільовою програмою «Читаюча дитина – процвітаючий край». З її змістом ви можете познайомитися тут